Jak usunąc/odnowić wpisy w Xp o urządzeniach Bluetooth?
sampa
2007-12-07 19:31:25 UTC
Mam zewnetrzny Bluetooth na USB. Cos sie porobilo i teraz po wlozeniu nie
pojawia sie na pasku zadan ikonka ze znaczkiem Bluetooth ani nie ma jej w
"Panelu Sterowania". O co moze chodzic, probowalem usunac w rejestrze wpisy
dotyczace urzadzen Bluetooth ale niestety pojawia sie komunikat ze nie mozna
ich usunac. Prosze o pomoc!
Animka
2007-12-07 21:15:00 UTC
Post by sampa
[...]
Musisz jakoś zadziałać, żeby system ponownie wykrył urządzenie i
zainstalował sterownik.
animka
Piotr Palusiński
2007-12-08 07:38:54 UTC
Post by sampa
[...]
Start -> Uruchom... -> regedit.exe, przejdz do klucza:
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{e0cbf06c-cd8b-4647-bb8a-263b43f0f974}
i go skasuj.
Zamknij edytor rejestru i przejdź do Menedżer urządzeń (Start -> Uruchom ->
devmgmt.msc). Wskaż po kolei wszystkie urządzenia Bluetooth i je odinstaluj
(Akcja -> Odinstaluj).
Po naciśnięciu przycisku Skanuj w poszukiwaniu zmian sprzętu Windows
odnajdzie urządzenia i zainstaluje do nich poprawne sterowniki.
lub
Jak instalować i konfigurować urządzenia Bluetooth
http://support.microsoft.com/?kbid=883259&SD=tech
http://support.microsoft.com/?kbid=883258&SD=tech
sampa
2007-12-08 10:07:05 UTC
dzieki za wskazowki, ale u mnie to nie dziala, tzn. usunalem wpis z
rejestru, odinstalowalem sprzet, po wlozeniu Bluettoth rozpoznal sprzet i
zainstalowal ale dalej widac go tylko jako protokoly w kartach sieciowych,
natomiast nie pojawia sie jako ikona bluetooth na pasku zadan i w panelu
sterowania, nie mozna tez korzystac z tworzenia polaczenia sieciowego przez
bluetooth. Teraz niestety wpis rozpoczynajacy sie od E0 nie pojawia sie juz
w rejestrze. A poza tym w kartach sieciowych pojawia sie juz protokol
bluetooth numerowany jako #6
Piotr Palusiński
2007-12-08 14:24:00 UTC
Post by sampa
[...]
To wykonaj to jeszcze raz jak opisałem poprzednio, z tym, że dodaj zmeinną
DEVMGR_SHOW_DETAILS=1
devmgr_show_nonpresent_devices=1

Jednym z najdziwniejszych problemów ze sprzetem, na jaki możemy natknac się
w XP, sa urzadzenia fizycznie ukryte i widmowe, niewidoczne dla uzytkownika,
lecz mogą powodować konflikty sprzetowe. Nie sa wyswietlane w Menedżerze
urzadzen. Uzywajac tego narzedzia, nie bedziemy mogli odkryc problemow przez
nie powodowanych itd.
Wyswietlenie takich urządzeń (ukryte, widmowe i nieobecne) moze pomoc w
rozwiazywanie problemow.
Dlatego musisz zmusic menedzera urzadzen, aby wyswietlil informacje o takich
urzadzeniach, w przeciwnym razie nie bedziesz wiedziec, jak poradzić sobie z
problemem.
Zmuszenie menedzera urzadzen do wyswietlenia urzadzen innych niz plug-play,
jest proste. Uruchom menedzera urzadzen, wpisujac devmgmt.msc w wierszu
polecen, a nastepnie wybierz Widok/Pokaz ukryte urzadzenia.
Natomiast wyswietlanie urzadzen widmowym i nieobecnnych wymaga odrobine
wiecej pracy.
Napisze Ci jak, to wykonac aby men. urzadz. wyswietlal urzdzenia widmowe
tylko okazjonalnie (mozna na stale dodac zmienna systemowa) np. tylko do
jedengo uruchomienia menedzera urzadzen.
W wierszu polecen wpisz:
set devmgr_show_nonpresent_devices=1 [Enter]
Nie pojawi sie znak zachety ; ekran pozostanie pusty. W tym samym oknie
wiersza polecen wpisz :
start devmgmt.msc [Enter]
Menedzer urzadzen zostanie uruchomiony w odrebnym oknie. Teraz wlacz
wyswietlanie urzadzen widmowych jak opisalem wyzej.
Menedzer urzadzen musi byc uruchomiony z tego samego okna wiersza polecen, w
ktorym zostalo wpisane polecenie: set devmgr_show_nonpresent_devices=1.
Jesli Menedzer urzadzen zostanie uruchomiony z innego miejsca, to urzadzenia
widmowe nie beda wyswietlane.
Teraz Menedzer urzadzen moze Ci posluzyc do do rozwiazywania problemow z
wszelkimi urzadzeniami widmowymi.

PS. Lub w zmienna systemowa dopisz:
DEVMGR_SHOW_DETAILS=1
devmgr_show_nonpresent_devices=1
Urzadzenia nieobecne w danej chwili w komputerze sa zwykle wyswietlane w
kolorze szarym, a nie czarnym, jak obecne urzadzenia. Niektore urzadzenia
moga byc wyswietlane wiecej niz jednokrotnie itd..
sampa
2007-12-10 09:27:23 UTC
1. Wielkie dzieki za fachow± pomoc
2. Niestety nic sie nie zmienilo
3. Po wydaniu polecen jakie wskazales, usunalem 6 nieobecnych urzadzen
bluetooth
4. Usunalem tez w rejestrze wpis E0... ktory sie ponownie pojawil po
wczesniejszej nieobecnosci
5. Po wlozeniu Bluetooth do gniazda USB sprzet sie instaluje ale w kartach
sieciowych ciagle z numerem #6.
6. Nie pojawia sie ikona Bluetooth w Panelu sterowania ani na psku zadan
wiec nic nie da sie ustawic

Jak mozna to skutecznie usunac zeby Bluettoth zainstalowal sie normalnie a
nie z numerem #6 bo moze tutaj lezy problem? Nie wiem juz co robic bo wydaje
mi sie ze wyczerpalem wszystkie mozliwe sposoby. Potrafisz jeszcze jakos
pomoc?
Piotr Palusiński
2007-12-10 15:08:22 UTC
1. Wielkie dzieki za fachową pomoc
[...]
Numer #6 to kolejny nadany podczas instalacji tego samego urzadzenia.
Wejdz do edytora rejestru F3, wpisz #6 (#5 ,4 itd) i przejdz do szukania,
jak znajdzie to usun.
Jest to w kluczach:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Class\{4D36E96D-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\0006
plus podklucze
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\BTH\MS_BTHPAN\plus
podklucze
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\BTH\MS_RFCOMM\ ....
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\BTHENUM\........
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Enum\Root\MS_PSCHEDMP .....
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Enum\USB ......
Michal Kawecki
2007-12-10 15:11:31 UTC
[...]
Numerek karty sieciowej nie ma żadnego znaczenia.
Sprawdź w services.msc, czy działa usługa Bluetooth. Jeżeli nie masz
takowej to zobacz, czy na płytce ze sterownikami do tego BT masz
oprogramowanie BlueSoleil albo Widcomm i je zainstaluj.
--
M. [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/
Kris
2007-12-10 17:18:11 UTC
Post by Michal Kawecki
[...]
Czy to oznacza, że Windows XP nie ma w standardzie sterownika do BT i trzeba
posłużyć się zewnętrznym sterownikiem?
U mnie wygląda to tak, że XP w ogóle nie chce zainstalować BT na swoich
sterownikach. Po prostu wykrywa sprzęt jako nieznany i nic nie można z tym
zrobić.
Całą procedurę jaką podałeś już przerabiałem lecz zupełnie nic to nie daje.
Usługi Bluetooth nigdy nie miałem w systemie.
Natomiast jeśli zainstaluję BlueSoleil to wszystko działa jak należy.

Pozdrawiam
Kris
Piotr Palusiński
2007-12-10 17:31:10 UTC
Post by Kris
Post by Michal Kawecki
[...]
Tu masz:
http://mvp.pl/piotrp/bluetooth.zip
Michal Kawecki
2007-12-10 17:55:54 UTC
Post by Kris
Post by Michal Kawecki
[...]
Windows XP ma swoje własne oprogramowanie do obsługi Bluetooth, ale u
Ciebie ono nie działa, a jak widać szybciej jest zastąpić je
alternatywnym stosem BT niż kombinować i szukać źródła problemu.
Niemniej, gdzieś kiedyś widziałem opis procedury naprawy stosu MS przy
pomocy plików .inf Microsoftu. Na teraz mogę tyko powiedzieć, że
najszybciej można to osiągnąć przeprowadzając zwykłą reinstalację
naprawczą:

315341 - Jak przeprowadzić uaktualnienie na miejscu (ponowną instalację)
systemu Windows XP
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;315341