Proszę o pomoc w WORD
news.tpi.pl
2007-06-12 13:21:52 UTC
Witam
Wiem, ¿e to nie jest forum na ten temat ale mo¿e wie kto¶ jak rozwi±zaæ
nastêpuj±cy problem.
W wordzie standordowo pisz±c tekst jest on rozmieszczany i dopasowywany, a
nie mieszcz±cy siê wyraz jest przenoszony do kolejnego ni¿szego wiersza lub
czê¶æ wyrazu dzielonego jest przenoszona je¿eli jest ustawione dzielenie
wyrazu. Chodzi o to: - jak ustawiæ w WORDZIE aby przenosi³ od nowego wiersza
pojedyñcze litery np "i"' "z" itp. aby dzia³a³o to automatycznie. Wiadomo
mozna to wymusiæ spacj± lub enterem ale ja chcia³bym ustawiæ automatyczne
przenoszenie pojedyñczych liter w zdaniu od nowego wiersza.

Z góry dziêkujê za pomoc

DF
Skylla
2007-06-12 14:00:36 UTC
Witam
Wiem, że to nie jest forum na ten temat ale może wie ktoś jak rozwiązać
następujący problem.
W wordzie standordowo pisząc tekst jest on rozmieszczany i dopasowywany, a
nie mieszczący się wyraz jest przenoszony do kolejnego niższego wiersza
lub część wyrazu dzielonego jest przenoszona jeżeli jest ustawione
dzielenie wyrazu. Chodzi o to: - jak ustawić w WORDZIE aby przenosił od
nowego wiersza pojedyńcze litery np "i"' "z" itp. aby działało to
automatycznie. Wiadomo mozna to wymusić spacją lub enterem ale ja
chciałbym ustawić automatyczne przenoszenie pojedyńczych liter w zdaniu od
nowego wiersza.
NTG, ale moim zdaniem nie ma takiej opcji.
goomish
2007-06-12 16:10:49 UTC
Post by Skylla
[...]
Opcji nie ma ale zdaje się, że można to "oprotezować" makrem. Szperając
trochę w google znalazłem takie coś ->
http://forum.idg.pl/lofiversion/index.php/t11050.html ale coś mi się
kojarzy, że widziałam też inne, o wiele starsze autorstwa kogoś dość
dobrze znanego w "światku VBA". Niestety kto, gdzie i jak uleciało mi z
głowy (i zakładek :) ) i nie mogę sobie przypomnieć.
--
Tomasz Zenger (goomish)
[gg: 6653792] [ICQ: 275830896]
https://mvp.support.microsoft.com/profile/Tomasz.Zenger
Padre_peper
2007-06-12 21:37:30 UTC
Wiadomo
mozna to wymusić spacją lub enterem ale ja chciałbym ustawić automatyczne
przenoszenie pojedyńczych liter w zdaniu od nowego wiersza.
Wymuszanie spacją czy enterem jest mało skuteczne i rozwala prawidłowe
sformatowanie dokumentu, lepiej nabrać nawyku używania twardej spacji
jeśli pojedyncza litera występuje pod koniec wiersza. Na początku sie o
tym zapomina ale potem wchodzi w nawyk i nie sprawia problemu.
Ulisses
2007-06-13 14:03:47 UTC
Jest takie makro w internecie o nazwie: JEDNOLITEROWKA.
Pogoogluj i na pewno znajdziesz.
Ryszard G.
2007-06-15 09:04:47 UTC
Witam
[...]
Z góry dziękuję za pomoc
DF
NTG

ale między pojedynczą literę a następny wyraz wstaw spację nierozdzielną
(ctrl+shift+spacja) zamiast zwykłej spacji, będzie się dobrze formatować

pzdr.
Ryszard G.
Marcin
2007-06-15 09:25:48 UTC
Wiadomosc napisana przez Ryszard G., 15.06.2007 11:04, zawierala m.in.
Post by Ryszard G.
ale między pojedynczą literę a następny wyraz wstaw spację nierozdzielną
(ctrl+shift+spacja) zamiast zwykłej spacji, będzie się dobrze formatować
no właśnie nie. a mówiąc inaczej - to rozwiązanie sprawdza się wyłącznie
przy składzie w chorągiewkę, albo na środek. przy typowym składzie
justowanym obustronnie, ze względu na to, że twarda spacja ma stałą
szerokość, luźne wiersze będą nierówno rozłożone.
niestety jedyna metoda jaka się sprawdza, to - po złożeniu - przelecieć
tekst i na końcach wierszy, przed wiszącymi spójnikami, wbić shift+enter.
chyba, że rzeczywiście jest jakieś makro - jak pisał jeden z
grupowiczów, ale podejrzewam, że ono jednak bazuje na twardych spacjach.
marcin
--
jaskółka do jaskółki:
- chyba będzie padać, ludzie na nas patrzą...
RamOl
2007-06-15 21:10:21 UTC
U?ytkownik "Marcin" <***@faupe-zmien_na_litery.pl> napisa? w wiadomo?ci news:f4tlus$tjh$***@news.onet.pl...
Wiadomosc napisana przez Ryszard G., 15.06.2007 11:04, zawierala m.in.
takie slowa:

, albo na środek. przy typowym składzie
justowanym obustronnie, ze względu na to, że twarda spacja ma stałą
szerokość, luźne wiersze będą nierówno rozłożone.

Co to znaczy: "nierówno rozłożone"?
że pojawią sie wieksze odstępy między wyrazami?
całe justowanie na tym polega
--
----------
RamOl
Robert Kurzawa
2007-06-16 02:52:46 UTC
Witam
[...]
Makro "Jednoliterówka" autorstwa Jaceka Szemplińskiego, usuwające,
zgodnie z Twoim życzeniem, pojedyncze litery z końca wiersza, było
zamieszczone na płytce CHIP'a nr 3/98.
Ewentualnie mogę Ci wysłać to makro - napisz do mnie na priv
(adres antyspamowy).

Robert Kurzawa
Marcin
2007-06-18 10:09:54 UTC
Wiadomosc napisana przez RamOl, 15.06.2007 23:10, zawierala m.in. takie
Post by Marcin
[...]
nie. twarda spacja po spójniku spowoduje, że pozostałe spacje będą miały
inną szerokość, czyli dostaniesz coś w stylu:

z powodu zastosowania twardej spacji wiersz jest
źle rozłożony - co widać wyżej ;)

twarda spacja ma stałą szerokość, szerokość zwykłej jest zmienna -
dostosowywana przy justowaniu (obustronnym)
marcin