Język angielski i angielski układ klawiatury
Przemysław Ryk
2008-02-06 09:01:48 UTC

Ostatnio walczyłem z pojawiającymi się znikąd BSODami, teraz mam inną
zagwozdkę. :) Otóż na dwóch różnych komputerach, które użytkuję i na
których stawiałem system, po każdym restarcie pojawia mi się w "Usługach
tekstowych i językach" zainstalowany język angielski, uraz układ
klawiatury "Stany Zjednoczone". Powinienem tam mieć tylko język polski,
oraz dwa polskie układy klawiatury - Polski (programisty) i Polski (214)
(tak - używam obu).

Kasuję zainstalowany język angielski oraz powiązany z nim układ
klawiatury, restart - i pojawia się jak gdyby nigdy nic z powrotem.

System to Windows XP Professsional PL, zainstalowany SP2 i wszystkie
poprawki (część Autopatcherem, część bezpośrednio z Microsoft Update), z
oprogramowania zainstalowany m.in. Office 2007.
[ Z pamiętnika urzędnika: Praca to jest ciągła walka, do obiadu - ]
[ z głodem, po obiedzie - ze snem. (znalezione w sieci) ]
whitey
2008-02-06 10:24:46 UTC
Post by Przemysław Ryk
Witam
[...]
kliknij "zastosuj" pojawi sie jeszcze raz i jeszcze raz go usun
moze to pomoze?

whitey
Przemysław Ryk
2008-02-06 13:40:48 UTC
(ciach...)
Post by Przemysław Ryk
[...]
Po pacnięciu w "Zastosuj" nie pojawia się po raz drugi. Dopiero po
restarcie.
[ Zdolność precyzyjnej obserwacji jest zwykle nazywana cynizmem przez ]
[ tych, którzy jej nie posiadają. (George Bernard Shaw) ]
Piotr Palusiński
2008-02-06 14:20:02 UTC
Post by Przemysław Ryk
Witam
[...]
Uruchom edytor rejestru i pozostaw zapisy jak niżej, reszte usun.
HKEY_CURRENT_USER\Keyboard Layout\Preload
"2"="00000415"
"1"="d0000415"
HKEY_CURRENT_USER\Keyboard Layout\Substitutes
"00000415"="00010415"
"d0000415"="00000415"
Restart
oraz
Po ustawieniu jak mpiszesz, wykonaj jak niżej.
Co do systemu XP, to pobierz mocny akcent z
http://windows.home.pl/akcent.htm
Nastepnie w Rejestrze nalezy dokonac zmian:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\
Keyboard Layouts\00030415
"Layout Display Name"="Polski"
"Layout File"="KBDPLA.DLL"
"Layout Id"="0108"
"Layout Text"="Polski"
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\
Keyboard Layout\DosKeybCodes
"00030415"="pl"
oraz skopiowac pobrany plik akcent.dll do folderu ..\system32\.., np.
poleceniem
copy akcent.dll C:\Windows\system32\kbdpla.dll
Przemysław Ryk
2008-02-07 14:45:09 UTC
Post by Piotr Palusiński
Uruchom edytor rejestru i pozostaw zapisy jak niżej, reszte usun.
HKEY_CURRENT_USER\Keyboard Layout\Preload
"2"="00000415"
"1"="d0000415"
W tym kluczu mam dokładnie takie wpisy, jak podałeś. Tyle tylko, że
dzisiaj już zdążyłem wykasować język angielski z układem klawiatury -
więc pewnie dlatego.
Post by Piotr Palusiński
HKEY_CURRENT_USER\Keyboard Layout\Substitutes
"00000415"="00010415"
"d0000415"="00000415"
Takie same wpisy, jak opisujesz.
Post by Piotr Palusiński
[...]
Czy jest to konieczne? Bo szczerze mówiąc to co mam w systemie (Polski
programisty i polski 214) mi w zupełności odpowiadają. Zastanawia mnie
tylko, skąd się cały czas pojawia język angielski i odpowiadający mu
układ klawiatury.
[ Fortuna to niestała dziwka. ]
[ (Konował, Glen Cook "Czarna Kompania") ]
Robert Kurzawa
2008-02-07 15:03:51 UTC
[...]
Zastanawia mnie tylko, skąd się cały czas pojawia język angielski
i odpowiadający mu układ klawiatury.
Ano stąd, że angielski jest językiem domyślnym dla systemu.

Robert
Przemysław Ryk
2008-02-07 17:41:06 UTC
Post by Robert Kurzawa
[...]
Zastanawia mnie tylko, skąd się cały czas pojawia język angielski
i odpowiadający mu układ klawiatury.
Ano stąd, że angielski jest językiem domyślnym dla systemu.
Hmm... W opcjach mam ustawione:
- Język domyślny - Polski (programisty)

Windows XP Professional jak najbardziej w wersji PL.
[ Rząd, który kradnie od Piotra, żeby zapłacić Pawłowi, zawsze może liczyć ]
[ na poparcie ze strony Pawła. (George Bernard Shaw) ]
Piotr Palusiński
2008-02-07 15:18:41 UTC
Post by Piotr Palusiński
[...]
Jesli masz XP w wers. en to tak bedzie, a jeśli chcesz to zmienic, ro
wykonaj jak wyżej.
Przemysław Ryk
2008-02-07 17:41:49 UTC
(ciach...)
Jesli masz XP w wers. en to tak bedzie, a jeśli chcesz to zmienic, ro
wykonaj jak wyżej.
XP Professional SP2 jak najbardziej w wersji PL.
[ W piwie są żeńskie hormony. Jak się za dużo wypije, to zaczyna się mówić ]
[ bezładnie i nie umie się prowadzić samochodu. (Craig David) ]
Piotr Palusiński
2008-02-07 17:58:07 UTC
Post by Przemysław Ryk
(ciach...)
Jesli masz XP w wers. en to tak bedzie, a jeśli chcesz to zmienic, ro
wykonaj jak wyżej.
XP Professional SP2 jak najbardziej w wersji PL.
To skasuj z rejestru język angielski
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard
Layout\DosKeybIDs
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard
Layout\DosKeybCodes

Wprawdzie to jest na przykładzie 9X, ale może cos skorzystasz:
http://groups.google.pl/group/pl.comp.os.ms-windows.win9x/browse_thread/thread/e9cca3ff0d84bef1/4b6874bc0377262a?lnk=st&q=Preload+amerykanski+palusi%C5%84ski#4b6874bc0377262a

http://groups.google.pl/group/pl.comp.os.ms-windows.win9x/browse_thread/thread/6cbe7aa8b7631127/2c1deb1fdcd9849c?lnk=st&q=Preload+amerykanski+palusi%C5%84ski#2c1deb1fdcd9849c

PS.
Jesli maszsa na dysku poniższe pliki to możesz je wykorzystać
(lub poszukac w sieci) .
Ustawienia klawiatury odpowiadają pliczki DLL. kbdpl.dll odpowiada za
214 a kbdpl1.dll odpowiada za polski programisty. Zmien nazwę
kbdpl1.dll na kbdpl.dll a plikowi kbdpl.dll daj nazwę kbdpl.dl_ (tak
na wszelki wypadek kopia pliku)
Krasnopolski Krzysztof
2014-12-10 07:30:15 UTC
Czy jest to konieczne? Bo szczerze mówi±c to co mam w systemie (Polski
programisty i polski 214) mi w zupe³no¶ci odpowiadaj±. Zastanawia mnie
tylko, sk±d siê ca³y czas pojawia jêzyk angielski i odpowiadaj±cy mu uk³ad
klawiatury.
Najprawdopodobniej jaki¶ program pracuj±cy w systemie (startuj±cy razem z
systemem) wymusza pojawienie siê tej angielszczyzny. Mia³em kiedy¶ podobny
przypadek - w Windows Millenium w którym by³ zainstalowany tylko uk³ad
"Polski Programisty" po w³±czeniu programu "Imaging" (pochodz±cy od Kodaka
element Windowsa s³u¿±cy do edycji zdjêæ) pojawia³ siê czeski uk³ad
klawiatury i system od razu prze³±cza³ sie na ten uk³ad.
jerzu
2014-12-10 21:07:01 UTC
On Wed, 10 Dec 2014 08:30:15 +0100, "Krasnopolski Krzysztof"
Post by Krasnopolski Krzysztof
Najprawdopodobniej
Ale suchar...
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński ***@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
goomish
2008-02-10 20:09:21 UTC
Post by Przemysław Ryk
[...]
Hmmm... Miranda 0.8 i (nie wiem kiedy się to pojawiło, chyba jedna z
ostatnich wersji) tabsrmm?
Wyłącz w diabły opcję Zapamiętaj i ustaw układ klawiatury dla kontaktu :-)
(wg dość już nieświeżego pl-langpacka: Opcje-> Sesja rozmowy->Zakładki i
wygląd->Inne opcje->Remember and set keyboard layout per contact.
--
Tomasz Zenger (goomish)
[gg: 6653792] [ICQ: 275830896]
https://mvp.support.microsoft.com/profile/Tomasz.Zenger
Przemysław Ryk
2008-02-11 11:32:23 UTC
(ciach...)
Hmmm... Miranda 0.8
Owszem.
i (nie wiem kiedy się to pojawiło, chyba jedna z
ostatnich wersji) tabsrmm?
Używam scrivera, nie tabsrmm
Wyłącz w diabły opcję Zapamiętaj i ustaw układ klawiatury dla kontaktu :-)
(wg dość już nieświeżego pl-langpacka: Opcje-> Sesja rozmowy->Zakładki i
wygląd->Inne opcje->Remember and set keyboard layout per contact.
Przy scriverze czegoś takiego nie ma.
[ Married men live longer, but they are much more willing to die... ]
[ (znalezione w necie) ]