Licencjonowanie Windows
Krzysztof Lewczuk
2014-03-17 14:42:01 UTC
z racji ko=C5=84cz=C4=85cego si=C4=99 wsparcia dla Windows XP pr=C3=B3bo=
wa=C5=82em ustali=C4=87 jakie =

mam opcj=C4=99.
Ze wzgl=C4=99d=C3=B3w ekonomicznych jak i estetycznych zainteresowa=C5=82=
mnie Windows 7 =

HP OEM.

Postawi=C5=82em pytanie: Czy maj=C4=85c Windows XP Pro OEM na aktualnej =
maszynie, =

mog=C4=99 kupi=C4=87 i zainstalowa=C4=87 w pe=C5=82ni legalnie Windows 7=
HP / Pro OEM, bez =

zmiany hardware.

Pytanie to sprawdza=C5=82em w trzech miejsach:
Na stronach Microsoft mo=C5=BCna si=C4=99 dowiedzie=C4=87, =C5=BCe wersj=
a OEM jest dedykowana =

nowym komputerom.

Sympatyczna pani z infolinii dzia=C5=82u sprzeda=C5=BCy twierdzi, =C5=BC=
e zamiast nowego =

komputera wystarczy upgrade sprz=C4=99tu np wymiana p=C5=82yty g=C5=82=C3=
=B3wnej - ale nadal =

jest wymagany 'nowy' komputer.

Natomiast na pytanie skierowane mailem do supportu licencjonowania =

produkt=C3=B3w microsoft dosta=C5=82em twierdz=C4=85c=C4=85 odpowiedz, =C5=
=BCe posiadaj=C4=85c legaln=C4=85 =

licencje oem na xp mog=C4=99 kupic 7 oem i j=C4=85 sobie zainstalowa=C4=87=
w pe=C5=82ni =

legalnie.

Kto tu =C5=82=C5=BCe? ;-)

-- =

Pozdrawiam,
Krzysztof Lewczuk
digitaladam
2014-03-30 08:22:43 UTC
Post by Krzysztof Lewczuk
Witam,
z racji kończącego się wsparcia dla Windows XP próbowałem ustalić jakie
mam opcję.
Ze względów ekonomicznych jak i estetycznych zainteresował mnie Windows
7 HP OEM.
Sympatyczna pani z infolinii działu sprzedaży twierdzi, że zamiast
nowego komputera wystarczy upgrade sprzętu np wymiana płyty głównej -
ale nadal jest wymagany 'nowy' komputer.
Dzwoniąc na infolinię MS każdy konsultant prawie zawsze mówi co innego.
Sprawdzone w praktyce. Zadzwoń parę razy i nagraj wygodną dla Ciebie
odpowiedź :)

Pozdrawiam ;)
666
2014-06-16 09:49:02 UTC
Jestem w podobnej sytuacji.
Gdzie najtaniej da się kupić W7 HP OEM ?
Być może najtańszym sposobem jest kupno uszkodzonego komputera z naklejką licencyjną.

-----
Ze względów ekonomicznych jak i estetycznych zainteresował mnie Windows 7 HP OEM.
Krzysztof Lewczuk
2014-06-20 14:37:02 UTC
By=C4=87 mo=C5=BCe najta=C5=84szym sposobem jest kupno uszkodzonego ko=
mputera z =
naklejk=C4=85 licencyjn=C4=85.
Cze=C5=9B=C4=87,
to niczego nierozwi=C4=85zuje, odsprzedawany sprz=C4=99t powinien by=C4=87=
opatrzony =

licencj=C4=85 typu Refurbished, nie robi si=C4=99 cesji oprogramowania. =
=

<http://www.microsoft.com/OEM/pl/licensing/sblicensing/Pages/refurbisher=
_programs.aspx#fbid=3DKbRO1BYwN60>

Mailowa=C5=82em w tej sprawie do helpdesku Microsoftu, chcia=C5=82em dow=
iedzie=C4=87 si=C4=99 =

w jaki spos=C3=B3b mog=C4=99 kupi=C4=87 upgrade do Windows 7 maj=C4=85c =
XP. Zosta=C5=82em =

poinformowany, =C5=BCe mo=C5=BCna kupi=C4=87 licencj=C4=99 OEM i u=C5=BC=
y=C4=87 jej jako upgrade z racji =

tego, =C5=BCe w sprzeda=C5=BCy nie ma dost=C4=99pnych pakiet=C3=B3w aktu=
alizacyjnych. =

Oczywi=C5=9Bcie warunkiem jest posiadanie ju=C5=BC legalnej licencji na =
system =

Windows nie wa=C5=BCne czy dostarczonej z komputerem (typu HP / Dell) cz=
y do =

sk=C5=82adak=C3=B3w z OEM.
Drugim sposobem jest zakup 8/8.1 Pro i downgrade do 7 Pro z tym, =C5=BCe=
ta =

opcja jest znacznie dro=C5=BCsza.

-- =

Pozdrawiam,
Krzysztof Lewczuk
b***@gmail.com
2014-11-14 10:16:59 UTC
Post by Krzysztof Lewczuk
[...]
Postawiłem pytanie: Czy mając Windows XP Pro OEM na aktualnej maszynie,
mogę kupić i zainstalować w pełni legalnie Windows 7 HP / Pro OEM, bez
zmiany hardware.
Na stronach Microsoft można się dowiedzieć, że wersja OEM jest dedykowana
nowym komputerom.
Sympatyczna pani z infolinii działu sprzedaży twierdzi, że zamiast nowego
komputera wystarczy upgrade sprzętu np wymiana płyty głównej - ale nadal
jest wymagany 'nowy' komputer.
Natomiast na pytanie skierowane mailem do supportu licencjonowania
produktów microsoft dostałem twierdzącą odpowiedz, że posiadając legalną
licencje oem na xp mogę kupic 7 oem i ją sobie zainstalować w pełni
legalnie.
Kto tu łże? ;-)
Krzysztof Lewczuk
Niemcy mają w nosie obwarowania Microsoftu ja też to mam gdzieś, kupowałem oem-y do starych komputerów. To tak jakby producent radia samochodowego zaznaczył "Montaż tylko w nowych samochodach."
--
Marcin Banach
UG Mrągowo
PesTYcyD
2017-07-13 13:07:42 UTC
Post by b***@gmail.com
Niemcy mają w nosie obwarowania Microsoftu ja też to mam gdzieś, kupowałem oem-y do starych komputerów. To tak jakby producent radia samochodowego zaznaczył "Montaż tylko w nowych samochodach."
Zgadza się system jest legalnie kupiony. To że nie spełnia warunków
umowy nie powoduje że staja się nielegalny. Umowy MS nie stanowią prawa.

pozdrawiam
PesTYcyD
--
Praca kilku osób na jednym komputerze.
Uruchom jednoczesne stanowiska pracy w systemie Windows, bez dodatkowych