DOS - bootowalny dvd, nie widać plików...
BartekK
2014-06-14 08:33:41 UTC
co robię źle?

Potrzebuję bootowalny dvd zmajstrować, nic nowego ani odkrywczego...
(obraz dyskietki 1.44" z msdos 7.10, z driverami cd mscdex.sys itp) ale
coś robię źle, bo pod windowsem wszelkim - zawartość DVD widać.
Po zbootowaniu się z tego dvd (bezproblemowym) - jest pod dosem napęd
widziany, mam literkę dysku, ale zawartość:
FILENAME 2,048 bajtów 1 plik 0 katalogów.
Nie widzi mi zawartości płyty...

- startuje bios,
- Boot from ATAPI CD-ROM: ...
1. FD 1.44MB System Type-(19)
- startuje msdos, w autoexec.bat i config sys odpala się:
DOS=UMB
DOS=HIGH
LASTDRIVE=Z
FILES=50
Device=himem.sys
Device=sscdrom.sys /D:MSCD000 (samsungowy driver, ale próbowałem innych
i jest to samo)
mscdex /D:MSCD000 /L:F

i kończę z A:\> ... przechodzę na C: (dvd/cdrom, bo niczego innego do
testów nie mam podłączonego), dir ... i mam pusto

Nie używam długich nazw plików, nie używam plików >2GB, na płycie jest
5-6 plików tylko, itp, prosta płyta... kilka razy nagrywana cdburnerxp,
chyba coś robię źle... Wkładam jakąś inną CDr - dir i pliki widzi.

Dla testów probowałem nagrywać płytę "z zamknięciem sesji i płyty", jak
i "z zamknięciem sesji ale nie-zamknięciem płyty" - bez zmian.
Próbowałem zmieniać ISO9660 i UDF - też nic to nie zmieniło.
MichaelData®
2014-06-14 11:59:36 UTC
Post by BartekK
[...]
Hmm
http://support.microsoft.com/kb/118335/pl ?

Może weź jakieś inne narzedzie? Hirens?
http://www.hiren.info/pages/bootcd

tu po polsku/opis
http://www.instalki.pl/programy/download/Windows/narzedzia_inne/Hirens_BootCD.html

resztę plików mozesz sobie "dograć" bez problemu.
--
Michael________™
______/) /\ | /\
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€
BartekK
2014-06-14 12:50:48 UTC
Post by MichaelData®
Post by BartekK
Próbowałem zmieniać ISO9660 i UDF - też nic to nie zmieniło.
http://support.microsoft.com/kb/118335/pl ?
A co ma system plików FAT16 do systemu na CD/DVD?
W dodatku używam msdosa "z dyskietki startowej XP SP3" który fat32
obsługuje bez problemu
666
2014-06-14 13:56:07 UTC
Moim skromnym zdaniem możesz zrobić bootowalny CD, ale nie bootowalny DVD, ponieważ ATAPI CD ROM obsługuje Cd-Rom, a nie obsługuje
Dvd-Rom.
JoteR
2014-06-14 21:55:35 UTC
Post by BartekK
Po zbootowaniu się z tego dvd (bezproblemowym) - jest pod dosem napęd
FILENAME 2,048 bajtów 1 plik 0 katalogów.
Nie wyświetla plików ukrytych i systemowych.
A co zwraca polecenie dir ze stosownymi przełącznikami?
Post by BartekK
Device=sscdrom.sys /D:MSCD000 (samsungowy driver, ale próbowałem innych i
jest to samo)
mscdex /D:MSCD000 /L:F
Przecież kazałeś temu cederomu zgłaszać się pod literką F:...?

JoteR
BartekK
2014-06-14 23:20:24 UTC
Post by JoteR
Post by BartekK
Po zbootowaniu się z tego dvd (bezproblemowym) - jest pod dosem napęd
FILENAME 2,048 bajtów 1 plik 0 katalogów.
Nie wyświetla plików ukrytych i systemowych.
A co zwraca polecenie dir ze stosownymi przełącznikami?
Nic więcej - nadal 1 plik 0 katalogów, gdzie Windows widzi kilka plików
(300-800MB każdy oraz kilka mniejszych w kB), zwykłych, niesystemowych,
nieukrytych, w tym dwa .exe - i nijak się to exe nie odpala (ani z palca
wpisane), bo go nie widać...
Post by JoteR
Post by BartekK
Device=sscdrom.sys /D:MSCD000 (samsungowy driver, ale próbowałem
innych i jest to samo)
mscdex /D:MSCD000 /L:F
Przecież kazałeś temu cederomu zgłaszać się pod literką F:...?
Oj literówka tutaj przy przepisywaniu, z pamięci pisałem jak zwykle się
mscdex ruszało, tam jest oczywiście inaczej, nie zmienia to faktu że
poza literką cdromu nie mam niczego innego.
PM
2014-06-15 15:20:59 UTC
Post by BartekK
[...]
Nagrywasz to w pojedynczej sesji? Dopiero xp od bodajże SP2 widzi
multisesje na dvd.
Coś mi mówi że złapało cię ograniczenie iso/dvd - na płycie musi być
powyżej 1GB.
--
PM

* Angielski - wykryto
* Angielski
* Polski

* Angielski
* Polski

<javascript:void(0);>
b***@gmail.com
2014-11-14 10:24:43 UTC
Post by BartekK
> [...]
i "z zamknięciem sesji ale nie-zamknięciem płyty" - bez zmian.
Próbowałem zmieniać ISO9660 i UDF - też nic to nie zmieniło.
Płyta nagrana pewnie w UDF-ie i pewnie dos tego nie obsługuje.
--
Marcin Banach
UG Mrągowo