Problem z plikami .bat w Windows 8.1
mirekc
2015-04-27 06:31:42 UTC
Na jednym z komputerów z Windows 8.1 mam problem z uruchamianiem plików .bat

Po kliknięciu takiego pliku (niezależnie od jego zawartości) pojawia się
komunikat:

"System Windows nie może uzyskać dostępu do określonego urządzenia,
ścieżki lub pliku. Możesz nie mieć odpowiednich uprawnień dostępu do
elementu."

Naturalnie uprawnienia sprawdziłem i są zaznaczone następujące (dla
"Użytkownicy uwierzytelnieni"):
- Modyfikacja
- Odczyt i wykonanie
- Odczyt
- Zapis

Ustawienie uprawnienia "Pełna kontrola" nie zmienia zachowania,
niezależnie czy zostanie to ustawione na poziomie pliku, czy folderu
nadrzędnego.

Opisane zjawisko zachodzi tylko w przypadku próby uruchomienia pliku,
bez problemu można go odczytać, edytować, usunąć itp.

Pliki .bat uruchamiają się bez problemów z konsoli znakowej interpretera
poleceń cmd.

Co to może być? Na innych maszynach z Windows 7/8/8.1 nie mam takich
problemów.

Prot
2015-04-27 18:12:04 UTC
Post by mirekc
Na jednym z komputerów z Windows 8.1 mam problem z uruchamianiem plików .bat
Sprawdził bym uruchomienie w trybie administratora, oraz ewentualnie
oprogramowanie antywirusowe lub inne typu defender.

Prot

---
mirekc
2015-04-28 05:05:13 UTC
Post by Prot
Post by mirekc
Na jednym z komputerów z Windows 8.1 mam problem z uruchamianiem plików .bat
Sprawdził bym uruchomienie w trybie administratora, oraz ewentualnie
oprogramowanie antywirusowe lub inne typu defender.
Z pierwszą sprawą jest tak:

- kliknięcie prawym klawiszem i wybór "Uruchom jako administrator" - działa

- uruchomienie przez podwójne kliknięcie przez użytkownika _mającego
uprawnienia administratora_ - nie działa

Ze względu na to, że plik .bat jest uruchamiany przez inny proces,
możliwość uruchamiania "jako administrator" nie jest rozwiązaniem.
Konieczne jest doprowadzenie do stanu, kiedy pliki .bat będą się
uruchamiały "normalnie".

Jeśli chodzi o antywirusa, to jest uruchomiony Eset Endpoint Antivirus
5.0, na wszystkich komputerach ten sam. Oprogramowanie typu defender
standardowo nie jest używane, ale nie można wykluczyć, że użytkownik
użył jakiegoś "defendera" czy "tweakera", którego następnie odinstalował.