Jak napisać symbol funta?
offking
2006-06-30 21:43:33 UTC
Witam.
Używam PC z WinXP Prof + SP2 w wersji PL. Klawiaturę mam QWERTY , jak to
w desktopie. Jako język klawiatury mam ustawiony Polski Programisty.
Czasem potrzebuję w pisanych treściach użyć symbolu waluty brytyjskiej
tzn funta. Bez zmiany języka na: Angielski (Wielka Brytania) nie mogę
napisać tego symbolu. Dodatkowych programów do klawiatury nie bardzo
chcę instalować. Czy Klawiatura Polski programisty nie ma symbolu
funta? a może jest sposób żeby zmusić windowsa żeby przypisał ten symbol
do jakiejś kombinacji klawiatury?Jakiś skrót zrobić albo coś?

Za Wszystkie porady dziękuję. Proszę o łopatologiczy sposób wyjaśniania
mi co , gdzie, jak kliknąć, wybrać, zaznaczyć.

Offking
Artur Grdeń
2006-06-30 23:39:07 UTC
Post by offking
[...]
układ polski programisty nie ma funka

menu start->programy->akcesoria->narzędzia systemowe->tablica znaków

ale ze skrótem klawiszowym ciężko chyba będzie bez użycia jakiegoś
dodatkowego softu, bo z alt+numeryczna chyba się nie da uzyskać
Artur Grdeń
Julia
2006-07-01 10:15:33 UTC
U¿ywam PC z WinXP Prof + SP2 w wersji PL. Klawiaturê mam QWERTY , jak to
w desktopie. Jako jêzyk klawiatury mam ustawiony Polski Programisty.
Czasem potrzebujê w pisanych tre¶ciach u¿yæ symbolu waluty brytyjskiej
tzn funta. Bez zmiany jêzyka na: Angielski (Wielka Brytania) nie mogê
napisaæ tego symbolu. Dodatkowych programów do klawiatury nie bardzo chcê
instalowaæ. Czy Klawiatura Polski programisty nie ma symbolu funta? a
mo¿e jest sposób ¿eby zmusiæ windowsa ¿eby przypisa³ ten symbol do
jakiej¶ kombinacji klawiatury?Jaki¶ skrót zrobiæ albo co¶?
Za Wszystkie porady dziêkujê. Proszê o ³opatologiczy sposób wyja¶niania
mi co , gdzie, jak klikn±æ, wybraæ, zaznaczyæ.
Je¶li masz zainstalowanego Word'a to Wstaw/Symbol ?
Nastêpnie skopiuj i wklej gdzie chcesz.

Pozdrawiam
offking
2006-07-01 12:47:45 UTC
Post by Artur Grdeń
układ polski programisty nie ma funka
menu start->programy->akcesoria->narzędzia systemowe->tablica znaków
Dziękuję wszystkim za pomoc. Korzystanie z tablicy znaków narazie
zaspokoi moją potrzebę na pisanie "?" .

Offking
k***@gmail.com
2017-01-06 13:40:26 UTC
Post by offking
Post by Artur Grdeń
[...]

Z alt + num pad numbers możesz uzyskać wiele znaków. Jednak nie znalazłem jeszcze pełnej tabelki ze wszystkimi znakami, aż do 9999 by odnaleźć £.

Waldemar Wosiński
k***@gmail.com
2017-01-07 07:15:20 UTC
Post by offking
[...]
Wszedłem głębiej w temat.
Bazowo alt kody dotyczą tylko kodowania jakie stworzył MS dla polaków tj. CP1250. Nie istnieje w nim znak funta. Nie wiem na ile to było intencjonalne.

Na swoim kompie odblokowałem możliwość wprowadzania kodów UTF8 (Prawy Alt + "NumPad +" + kod szesnatkowy). Jest niestety wymagana prosta zmiana w rejestrze :(. Ponoć ten feature został dodany od Visty.
http://www.fileformat.info/tip/microsoft/enter_unicode.htm

Teraz mogę wpisywać £ kodem a3 .

Na linuksie (Ubuntu) jest to dużo prostsze. AltGr+shift+3 bez grzebania.

PS: Zakładam, że macie ustawiony polski układ klawiatury.

Waldemar Wosiński
m***@gmail.com
2018-07-06 18:04:11 UTC
Alt + shift i spróbuj po kolei każdy klawisz na klawiaturze a jak nie to sam alt plus klawisz na klawie i zmiaeniaj jęz. pisania jest kilka do wyboru ang. pl. programisty itp.
:: Marcin ::
2018-07-06 20:33:34 UTC
Post by m***@gmail.com
Alt + shift i spróbuj po kolei każdy klawisz na klawiaturze a jak nie to sam alt plus klawisz na klawie i zmiaeniaj jęz. pisania jest kilka do wyboru ang. pl. programisty itp.
£
Tablica znaków
i tu
Zestaw znaków: Unicode
Grupuj według: Podzakres Unicode
z listy wybierasz Waluta
£ jest trzeci od prawej (pod warunkiem, że czcionka ma ten glif - każda
w miarę współczesna powinna)
Marcin
--
nie wiem, a chciałbym wiedzieć, w informacji też nie wiedzą,
dokąd zmierza świat. nie wiem, a chciałbym wiedzieć.
klaus mittfoch "siedzi"
a***@gmail.com
Pod Linux'em z polskim układem klawiatury (polish legacy): ALT+SHIFT+3
k***@gmail.com
2018-11-18 18:49:11 UTC
Post by offking
[...]
Ja mam linuxa ale myslę że mój sposób zadziała wszędzie na widows również.
Będziesz potrzebował libre office. Odpalisz edytor tekstu i klikniesz wstaw. Dalej wybierz znak specjalny - odpali ci się tablica znaków. Poszukaj swojego funta czy jakiego tam znaku potrzebujesz. Teraz wyświetlił ci się na ekranie - skopiuj go i wstaw gdzie ci potrzeba - sprawa załatwiona. Myślę że taką tablicę znajdziesz również w Wordzie jak również w open office czy chyba każdym innym edytorze tekstu.