Znikneły ikony z traya
PYTON
2005-03-06 23:59:59 UTC
Problem jest taki. Wy³±czy³em pc i jak go w³±czy³em to z traya znikne³o
wiêkszo¶æ ikon miêdzy innymi firewall mks antywirus i jeszcze parê innych
ale programy dzia³aj±, nawet jak w³±czê je po odpaleniu i zamykam to nie
pojawiaj± siê w trayu ??? i o co chodzi

Pozdrawiam Pyton
Piotr Palusiński
2005-03-07 07:42:38 UTC
Problem jest taki. Wyłączyłem pc i jak go włączyłem to z traya znikneło
większość ikon między innymi firewall mks antywirus i jeszcze parę innych
ale programy działają, nawet jak włączę je po odpaleniu i zamykam to nie
pojawiają się w trayu ??? i o co chodzi
Zasobnik z ikonami w tray jest już dość mocno wypełniony.
Nalezy go przeczyścić, o to krotki sposob:
Wyczyścić zasobnik ikon (do zera) w pasku zadań, otworz edytor rejestru
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\
Explorer\TrayNotify.
Usuń wartosci "IconStreams" i "PastIconStream".
Otworz menedżer zadań (PPM na pasku zadań lub Ctrl+Alt+Del).
Przejdź do zakładki 'Procesy', odszukaj Explorer.exe i 'zabij' go.
Nastepnie na zakładce aplikacje w menu Plik=> Nowe zadanie
wpisz Explorer.exe.
Po tym zabiegu lista 'Elementy poprzednie' jest już czysta.
To działanie sprawi, że ikonki na nowo będą sie ładowały do systemu...
--
Piotr Palusiński [MVP]
Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec róznicy
http://fuhperfekt.republika.pl/gry.html
PYTON
2005-03-07 09:04:33 UTC
Zasobnik z ikonami w tray jest ju¿ do¶æ mocno wype³niony.
Wyczy¶ciæ zasobnik ikon (do zera) w pasku zadañ, otworz edytor rejestru
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\
Explorer\TrayNotify.
Usuñ wartosci "IconStreams" i "PastIconStream".
Otworz mened¿er zadañ (PPM na pasku zadañ lub Ctrl+Alt+Del).
PrzejdŒ do zak³adki 'Procesy', odszukaj Explorer.exe i 'zabij' go.
Nastepnie na zak³adce aplikacje w menu Plik=> Nowe zadanie
wpisz Explorer.exe.
Po tym zabiegu lista 'Elementy poprzednie' jest ju¿ czysta.
To dzia³anie sprawi, ¿e ikonki na nowo bêd± sie ³adowa³y do systemu...
Zrobi³em jak napisa³e¶, zaraz po ponownym odpaleniu explorera pojawi³a
siê jedna z ikon które znikne³y, ale nie wszystkie zrestartowa³em pc i
niestety to sam ¿adna z z ikon siê nie pojawia :((
RoB
2005-03-07 09:08:52 UTC
Post by Piotr Palusiński
[...]
Zrobiłem jak napisałeś, zaraz po ponownym odpaleniu explorera
pojawiła się jedna z ikon które znikneły, ale nie wszystkie
zrestartowałem pc i niestety to sam żadna z z ikon się nie pojawia :((
Teraz musisz zastartowac te programy, ktorych ikony maja byc w tray.
Jezeli maja zaptaszkowane, aby taka ikona tam byla powinny same ja
odbudowac.
PYTON
2005-03-07 09:17:14 UTC
Post by RoB
Teraz musisz zastartowac te programy, ktorych ikony maja byc w tray.
Jezeli maja zaptaszkowane, aby taka ikona tam byla powinny same ja
odbudowac.
Dok³adnie tak zrobi³em np w kasperski antychacker odfajkowane by³o i
jest ¿eby ikona by³a widoczna daje zamknij i program zamiast do treya
poprostu znika, to samo dzieje siê z mksvir, wy³aczy³m nawet wiêkszo¶æ
programów które startowa³y z windowsem, to teraz po restarcie mam w trayu
zegarek, windows mesanger i ikonke do ustawieñ karty muzycznej :((
Skrypek
2005-03-07 09:56:54 UTC
Dokładnie tak zrobiłem np w kasperski antychacker odfajkowane było
i jest żeby ikona była widoczna daje zamknij i program zamiast do
treya poprostu znika, to samo dzieje się z mksvir, wyłaczyłm nawet
większość programów które startowały z windowsem, to teraz po
restarcie mam w trayu zegarek, windows mesanger i ikonke do ustawień
karty muzycznej :((
Jak babcię kocham, ja nie rozumiem tego pragnienia posiadania w trayu
całej zgrai ikon. Po co tak niepotrzebnie miejsce na pasku marnować? Ja
zawsze staram się mieć ikon jak najmniej :P
skr.
PYTON
2005-03-07 10:03:46 UTC
Jak babciê kocham, ja nie rozumiem tego pragnienia posiadania w trayu
ca³ej zgrai ikon. Po co tak niepotrzebnie miejsce na pasku marnowaæ? Ja
zawsze staram siê mieæ ikon jak najmniej :P
W trayu mam, a mo¿e mia³em zaledwie 5 mo¿e 6 ikon ( mksvir, kasperski
firewall, dumeter, gg, sound effect, i jeszcze mo¿e ze 2) zale¿y mi na
firewalu i na mks których w³asnie nie ma :(((
RoB
2005-03-07 10:17:29 UTC
Post by Skrypek
Jak babcię kocham, ja nie rozumiem tego pragnienia posiadania w trayu
całej zgrai ikon. Po co tak niepotrzebnie miejsce na pasku marnować? Ja
zawsze staram się mieć ikon jak najmniej :P
W trayu mam, a może miałem zaledwie 5 może 6 ikon ( mksvir, kasperski
firewall, dumeter, gg, sound effect, i jeszcze może ze 2) zależy mi na
firewalu i na mks których własnie nie ma :(((
Moze sa ukryte? Kliknij na zegarek prawym, wybiez meldunki dopasuj i
zobacz co tam teraz masz.
PYTON
2005-03-07 10:51:39 UTC
Post by RoB
Moze sa ukryte? Kliknij na zegarek prawym, wybiez meldunki dopasuj i
zobacz co tam teraz masz.
Sprawdzi³em wiêc wygl±da to tak
Elementy bierz±ce
dumeter Ukryty gdy nie aktywny
sound efect Ukryty gdy nie aktywny

Elementy poprzednie
mks vir Ukryty gdy nie aktywny
kaspersky anti-hacker Ukryty gdy nie aktywny
gadu gadu Ukryty gdy nie aktywny
g³o¶no¶æ Ukryty gdy nie aktywny
alerty zabezpieczeñ Ukryty gdy nie aktywny

i to wszystko widoczne s± tylko elementy bierz±ce
PYTON
2005-03-07 10:59:57 UTC
Post by RoB
Moze sa ukryte? Kliknij na zegarek prawym, wybiez meldunki dopasuj i
zobacz co tam teraz masz.
Zmieni³em przy mks , gg i kasperskim " Ukryty gdy nie aktywny" na
"zawsze
widoczny " kasperski pojawi³siêw trayu reszta nie, sprawdzi³em ponownie i
znów wszystkie maj±ustawione " Ukryty gdy nie aktywny"

Gdy wybieram opcje w mks napraw instalacje pojawia siê on w trayu,
przeinstalowa³em ca³y program bez rezeltatów
RoB
2005-03-07 11:04:34 UTC
Post by RoB
Moze sa ukryte? Kliknij na zegarek prawym, wybiez meldunki dopasuj i
zobacz co tam teraz masz.
Zmieniłem przy mks , gg i kasperskim " Ukryty gdy nie aktywny" na
"zawsze
widoczny " kasperski pojawiłsięw trayu reszta nie, sprawdziłem ponownie
znów wszystkie mająustawione " Ukryty gdy nie aktywny"
Gdy wybieram opcje w mks napraw instalacje pojawia się on w trayu,
przeinstalowałem cały program bez rezeltatów
Moze cos zle zrobiles poprzednio. Sprobuj jeszcze raz:

1. Start Regedit.

2. Poszukaj klucza:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\TrayNotify

3. Zlikwiduj: PastIconsStream and IconStreams

4. Zamknij Regedit

5. Wystartuj Task Manager. Kliknij na "Processes" i znajdz explorer.exe.
Wylacz ten proces. W tym momencie zniknie caly system tray.

6. Teraz w Task Manager, wybiez "New Task..." . Wpisz explorer.exe kliknij
OK.

Po restarcie wroca tylko te chciane :)
PYTON
2005-03-07 11:33:43 UTC
Post by RoB
1. Start Regedit.
[...]
Prawie dzia³a, prawie a to dlatego ¿e zrobi³em jak napisa³e¶ odpali³
siê kasperski ale mks musia³em daæ napraw ins. dopiero siê pojawi³
zrestartow±³em pc i lipa ikony nadal s± w ukryciu :(((
RoB
2005-03-07 12:21:18 UTC
Post by RoB
1. Start Regedit.
[...]
Prawie działa, prawie a to dlatego że zrobiłem jak napisałeś
odpalił się kasperski ale mks musiałem dać napraw ins. dopiero się
pojawił zrestartowąłem pc i lipa ikony nadal są w ukryciu :(((
Juz jest lepiej. Wejdz teraz prawym klikiem i poustawiaj, ktore maja byc
zawsze pokazywane, a ktore ukryte.
Moze tez byc, ze jakis program ci bruzdzi. Instalowales cos przed
"awaria"?
PYTON
2005-03-07 13:32:54 UTC
Post by RoB
Juz jest lepiej. Wejdz teraz prawym klikiem i poustawiaj, ktore maja byc
zawsze pokazywane, a ktore ukryte.
Moze tez byc, ze jakis program ci bruzdzi. Instalowales cos przed
"awaria"?
Problem w tym ¿e ustawiam na zawsze widoczny te które chce a po
restarcie pc zmieniaj± siêsame na ukryj gdy nie aktywne. Nie instalowa³em
nic hehe no chyba ¿e siê obrazi³ bo pierwszy raz od wielu tygodni by³
wy³±czony przez jakie¶ 3 godziny, a tak zawsze pracuje hih :-)
Skrypek
2005-03-07 15:53:29 UTC
W trayu mam, a może miałem zaledwie 5 może 6 ikon ( mksvir,
kasperski firewall, dumeter, gg, sound effect, i jeszcze może ze 2)
Dużo ;P
zależy mi na firewalu i na mks których własnie nie ma :(((
A po co?
skr.
HardStyler
2005-03-07 15:55:01 UTC
Post by Skrypek
W trayu mam, a może miałem zaledwie 5 może 6 ikon ( mksvir,
kasperski firewall, dumeter, gg, sound effect, i jeszcze może ze 2)
Dużo ;P
A nawet mozna powiedziec, ze w chuj. Ja mam tylko regulator glosnosci i GG.

Pzdr,
HS.