Jak przywrócić ikonkę reprezentującą program?
Marek
2009-07-16 09:57:46 UTC

Dla dwóch przypadków programów wyświetla mi się niewłaściwa ikonka. W obu
przypadkach jest to obrazek z napisem ICO. Nie wiem dlaczego tak się stało
lecz irytuje mnie to trochę i chciałbym to naprawić. Jednym z tych programów
jest Acrobat Reader 9 i
może na nim poćwiczmy.

Poszukałem w rejestrze skojarzenia PDF z aplikacją i jest nim
AcroExch.Document. Poszukałem klucz o tej nazwie w HKCR i dopisałem do niego
podklucz o nazwie DefaultIcon o wartości
C:\WINDOWS\Installer\{AC76BA86-7AD7-1045-7B44-A91000000001}\PDFFile_8.ico,0

nic nie pomogło. Zrobiłem tak gdyż DefaultIcon nie istniał.

Odszukałem więc ID programu i poszukałem tego ID w rejestrze. Znalazłem coś
takiego:
HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{B801CA65-A1FC-11D0-85AD-444553540000}\DefaultIcon
o wartości
C:\WINDOWS\Installer\{AC76BA86-7AD7-1045-7B44-A91000000001}\PDFFile_8.ico,0

Plik PDFFile_8.ico istnieje w powyższej lokalizacji więc to również nie jest
przyczyną.

Gdy kliknę prawym przyciskiem myszy na ikonce i wybiorę właściwości to
przycisk "zmień ikonkę" jest wyszarzony. Tym sposobem też zmienić tego nie
mogę. Czy jest jeszcze jakiś magiczny sposób na sukces?
Marek
Piotr Palusiński
2009-07-16 12:24:19 UTC
Post by Marek
Witam,
[...]
/.../

Skasuj plik IconCache.db.
Jest to plik, w którym Windows przechowuje kopie ikonek pobranych z różnych
plików w celu ich wyświetlenia.
Co jakiś czas warto go wykasować, bo ciągle rośnie o nowe ikonki, nie
mówiąc już o tym, że przy zmianie np.ikonki skojarzonej z danym typem
pliku Windows wyświetla uparcie starą.
Po restarcie wszystkie ikonki powinny odzyskać właściwe barwy i kształty.
Marek
2009-07-16 21:40:32 UTC
Post by Piotr Palusiński
[...]
Niestety to nie pomogło. Pomaga natomiast powtórne zainstalowanie programu,
czego chce uniknąć.
Piotr Palusiński
2009-07-17 13:33:11 UTC
Post by Marek
Post by Piotr Palusiński
[...]
Wejdź do rejestru i przejdź do klucza
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\
FileExts\<ext>\OpenWithList <-- Tu patrz i znajdz rozszerzenie - usun go
<ext> - rozszerzenie

PS. dotyczy <ext> - rozszerzenie np. *.pdf
Usun cala pozycje, nie wystarczy jedynie wyczyszczenie jej wartosci np.
innej aplikacji do otwierania tych plikow.
Plus usuń klucz rejestru
HKEY_CLASSES_ROOT\.pdf
Teraz kliknij PPMyszki na ikonkę i wybierz Otwórz za pomocą - ustaw program.

PS. Przed modyfikacja wykonaj kopie rejestru
Marek
2009-07-17 19:06:38 UTC
Żebyśmy się źle nie zrozumieli: problem występuje w menu start. Ikonki
skojarzone z plikami PDF są ok. Wykonałem procedurę jaką wskazałeś.
Zapisałem też na wszelki wypadek klucze w odrębnychj plikach aby móc je
przywrócić. Niestety nadal są z Acrobat Readerem skojarzone w menu start
ikonki z napisem ICO (ACDSee jest ich źródłem).
Marek
Skasuj plik IconCache.db.
Piotr Palusiński
2009-07-17 19:21:29 UTC
Post by Marek
[...]
Najprościej uruchom ACDSee i w opcjach odfajkuj ikonki skojarzone z tym
softem.
Marek
2009-07-18 08:42:24 UTC
Post by Piotr Palusiński
Najprościej uruchom ACDSee i w opcjach odfajkuj ikonki skojarzone z tym
softem.
ACDSee nie ma możliwości kojarzenia PDFów z tym programem gdyż służy on
jedynie do przeglądania obrazków, plików multimedialnych i archiwów. Innych
typów plików on nie rusza - przynajmniej teoretycznie. Ponadto nawet jeśli
byłaby taka możliwość to wyłączenie skojarzenia powinno odnosić skutek w
stosunku do plików PDF a nie EXE. Mam rację?
Animka
2009-07-17 19:48:26 UTC
Post by Marek
[...]
Usuń skojarzenie z Acrobat Readerem
animka
Marek
2009-07-18 08:38:03 UTC
Post by Animka
Usuń skojarzenie z Acrobat Readerem
Tak jak Piotr mi poradził powyżej - usunąłem je z rejestru. Jednakże chyba
nie o to chodzi gdyż ikonki PDFów są ok - jedynie ikonki Acrobat Readera w
menu start są przekoszone. Gdy skopiuję skrót z menu start na np. pulpit czy
gdziekolwiek to każdy skrót też będzie miał niewłaściwą ikonkę.
JoteR
2009-07-17 21:14:24 UTC
Post by Marek
Poszukałem w rejestrze skojarzenia PDF z aplikacją
Hę? W rejestrze? Skojarzenie z *.pdf? Przecież ikonka dokumentów PDF jest,
jak napisałeś, wyświetlana prawidłowo? Natomiast ikonka skrótu do aplikacji
Adobe Reader jest zaszyta w samym skrócie (czyli pliku Adobe Reader 9.lnk),
a raczej nie sama ikonka, tylko odnośnik do niej, który wskazuje na plik:
"C:\WINDOWS\Installer\{AC76BA86-7AD7-1045-7B44-A91000000001}\SC_Reader.ico"
Masz prawa dostępu do tego katalogu?
Post by Marek
Gdy kliknę prawym przyciskiem myszy na ikonce i wybiorę właściwości to
przycisk "zmień ikonkę" jest wyszarzony.
Adobe od wersji 6 Readera wyczynia ze swoim instalatorem jakieś łamańce.
Pogoń ten skrót z Menu Start i utwórz w jego miejsce własny do pliku:
"C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\AcroRd32.exe" - będziesz miał
wtedy nad nim normalną kontrolę.

JoteR
Piotr Palusiński
2009-07-18 05:15:38 UTC
Post by Marek
[...]
W tym sęk, że czytając post pytajacego , nie jestem w 100% przekonany o jaką
ikonkę (programu) chodzi - .pdf ma ustawione prawidłowo, a pisze:
"Niestety nadal są z Acrobat Readerem skojarzone w menu start
ikonki z *napisem ICO* (*ACDSee jest ich źródłem*)."
Więc czy to chodzi o skroty do .pdf w Menu Start, czy ikonki do aplikacji
ACDSee?
Marek
2009-07-18 08:51:53 UTC
Post by Piotr Palusiński
W tym sęk, że czytając post pytajacego , nie jestem w 100% przekonany o
"Niestety nadal są z Acrobat Readerem skojarzone w menu start
ikonki z *napisem ICO* (*ACDSee jest ich źródłem*)."
No właśnie jest tak jak napisałem - chodzi mi o ikonkę Acrobat Readera a nie
plików PDF. Acrobat Reader to plik wykonywalny a PDF - plik danych - tak aby
uściślić o co mi chodzi. Ikonka z napisem ICO jest natomiast własnością
ACDSee. Nie wiem w jaki sposób została skojarzona z AR - szczególnie, że
nawet teoretycznie tak się nie powinno stać gdyż AR to nie plik danych tylko
program. Ta sama ikonka ICO skojarzyła się również z programem pgAdmin III
oraz wszystkimi innymi skrótami do dokumentacji tego programu. Odnoszę
wrażenie, że to instalator pgAdmin'a coś namieszał w skojarzeniach ikonek.
Trudno powiedzieć... Efekt nie wystąpił natychmiast po instalacji.
Post by Piotr Palusiński
Więc czy to chodzi o skroty do .pdf w Menu Start, czy ikonki do aplikacji
ACDSee?
Ani to ani to. Chodzi konkretnie o plik o ścieżce dostępu C:\Program
Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\AcroRd32.exe oraz o kilka innych - lecz to
pomińmy. Jeśli damy sobie radę z AR to z resztą też sobie poradzę.
Marek
2009-07-18 09:02:58 UTC
P.S.

Gdy skopiuję do schowka plik AcroRd32.exe i wkleję skrót do niego
gdziekolwiek - to ikonka jest właściwa. Już istniejące ikonki w menu start
będące skrótami do tego programu są przekoszone. Owszem, mogę usunąć je i
utworzyć na nowo skróty - to zadziała. Jednakże bardziej zależy mi na
zlokalizowaniu samej usterki niż usuwaniu jej skutków.

Dla Twojej informacji Piotrze:
Mam możliwość namierzenia programu, który ingeruje w konkretny klucz
rejestru tyle tylko, że najpierw musiałbym dowiedzieć się jaki to klucz aby
na nim założyć czujkę i odnotować w logu zdarzenie modyfikacji. Stąd mój
post...
Marek
Piotr Palusiński
2009-07-18 16:41:09 UTC
Post by Marek
[...]
HKCR\Acrobat\DefaultIcon
Marek
2009-07-18 18:07:36 UTC
Post by Piotr Palusiński
HKCR\Acrobat\DefaultIcon
Wartość wynosi:
C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\AcroRd32.exe

A ikonki nadal wyssane z palca :-(
To może inaczej ... może to nie jest kwestią rejestru lecz konstrukcja pliku
skrutu zawiera informację o ikonce? Z jakiegoś powodu przycisk "zmień ikonę"
jest wyszarzony dla "uszkodzonych" skrótów.
JoteR
2009-07-18 18:49:22 UTC
Post by Marek
To może inaczej ... może to nie jest kwestią rejestru lecz konstrukcja
pliku skrutu zawiera informację o ikonce?
Oczywiście, podejrzyj jakimś hexedytorem ów plik skrÓtu (Adobe Reader
9.lnk), tam jest zaszyty odnośnik, który podałem w poprzednim poście. Tu
grzebanie w Rejestrze jest bezcelowe, ale skoro Wam to sprawia tyle
uciechy...
Post by Marek
Z jakiegoś powodu przycisk "zmień ikonę" jest wyszarzony dla
"uszkodzonych" skrótów.
To nie jest "uszkodzony" plik *.lnk, tylko taka jego "specjalna"
konstrukcja. Tak samo "uszkodzone" są np. skróty do programów z pakietu MS
Office 2002.

JoteR
Piotr Palusiński
2009-07-18 19:29:49 UTC
Post by Marek
[...]
Nic dodać, nic ująć ;-)
JoteR
2009-07-18 19:50:11 UTC
Post by Piotr Palusiński
Post by JoteR
To nie jest "uszkodzony" plik *.lnk, tylko taka jego "specjalna"
konstrukcja. Tak samo "uszkodzone" są np. skróty do programów
z pakietu MS Office 2002.
Nic dodać, nic ująć ;-)
Dodać, Piotrze, dodać -;) Choćby wyjaśnienie natury owych "specjalnych"
skrótów, a także - skoro ów skrót zawiera w sobie odnośnik do pliku z
ikonką - co może podmieniać ją na inną, jeśli to nie wina przeładowanego
IconCache.db? Jakiś "upiększacz" powłoki Winows? Drobne błędy struktury
plików? Brak dostępu do lokalizacji pliku *.ico i zastępowanie go czym
popadnie? Dobrze by było, aby wątkotwórca wytawił gdzieś w sieci ów plik
"Adobe Reader 9.lnk", można by porównać jego zawartość.

JoteR
Piotr Palusiński
2009-07-18 20:06:53 UTC
Post by JoteR
Post by Piotr Palusiński
Post by JoteR
[...]
Szkoda, że nie używam Acrobata, a nie chcę go instalować - wówczas można
samemu pogrzebać w tych przypisach skrótowych ;-)
Animka
2009-07-18 20:33:24 UTC
Post by JoteR
Post by Piotr Palusiński
Post by JoteR
[...]
Tak sobie czytam i wywnioskowałam, że to Ty powinieneś być mistrzem MVP.
Piszę poważnie.
animka
Mark
2009-07-18 23:38:41 UTC
Post by JoteR
Dobrze by było, aby
wątkotwórca wytawił gdzieś w sieci ów plik "Adobe Reader 9.lnk",
można by porównać jego zawartość.
No to ja wystawię ten plik, bo u mnie zachowuje się on identycznie.
Oto plik: http://belldandy.neostrada.pl/Adobe_Reader_9.lnk
--
Mark
***@pnet.pl
***@onet.pl
Piotr Palusiński
2009-07-19 06:29:59 UTC
Post by Mark
Post by JoteR
[...]
Ta ikonka odwołuje sie do Installera, a nie do programu AcroRd32.exe w
Program Files:
Reader.ico
C:\WINDOWS\Installer\{AC76BA86-7AD7-1045-7B44-A91000000001}\SC_Reader

Podobnie jak dokumenty office mają specyficzny zapis skrótowy - kiedyś (lat
?) o tym pisałem z podaniem przykladów.
http://groups.google.pl/group/pl.comp.os.ms-windows.win9x/browse_thread/thread/bdb940c3f1d531f/3da40df5430c8450?q=skr%C3%B3ty+word+palusi%C5%84ski

JoteR
2009-07-19 07:17:09 UTC
Post by Piotr Palusiński
Post by Mark
Oto plik: http://belldandy.neostrada.pl/Adobe_Reader_9.lnk
Ta ikonka odwołuje sie do Installera, a nie do programu AcroRd32.exe
Prawidłowo, u mnie też tak jest. A podesłany skrót wrzuciłem do siebie do
Menu Start i jak do tej pory działa i wyświetla się prawidłowo. Tam inni
szatani muszą być czynni ;->

JoteR
Piotr Palusiński
2009-07-19 13:16:58 UTC
Post by JoteR
Post by Piotr Palusiński
Post by Mark
[...]
Dokładnie i to jest ten skutek ;-)
Marek
2009-07-19 10:41:14 UTC
Post by JoteR
[...]
Nikt nie pisał, że komuś to uciechę sprawia. W końcu sugestia, że to
niekoniecznie rejestr wypłynęła ode mnie.
Post by JoteR
To nie jest "uszkodzony" plik *.lnk, tylko taka jego "specjalna"
konstrukcja. Tak samo "uszkodzone" są np. skróty do programów z pakietu MS
Office 2002.
Rozumiem.

Osiągnąłem pewien sukces w międzyczasie. Likwidacja skojarzenia ACDSee z ICO
zaskutkowała tym, że skrót do AR i parę innych linków zmieniło się na taką
ikonkę jaką posiada
plik o nieznanym rozszerzeniu. Wygląda to tak jakby
AR pokazywał ikonkę reprezentującą plik ICO na dysku zamiast pokazać treść
tego pliku, którym jest logo AR. Zaglądałem za pomocą edytora do tego pliku
i odczytałem, że wskazuje on na plik
C:\WINDOWS\Installer\{AC76BA86-7AD7-1045-7B44-A91000000001}/SC_Reader.ico

Graficzny podgląd tego pliku to logo AR - więc wskazanie jest poprawne.
Tymczasem skrót zamiast wyświetlić zawartość graficzną tego pliku wyświetla
jego własną reprezentację graficzną wynikającą ze skojarzenia ICO z
programem ACDSee - w moim przypadku. Zmiana skojarzenia ICO z programem
otwierającym ten plik zmienia reprezentację graficzną wszystkich
"przekoszonych" linków w menu start. Ciekawe, co?
Animka
2009-07-19 11:41:05 UTC
Post by Marek
[...]
Odinstaluj ten Acrobat Reader i zobacz jakie będą wszystkie ikony jakie masz.
Zainstaluj Foxit PDF Reader, dobry, mały programik. Odinstalowałabym tez
ten ACD SE i też przyjrzała się ikonom.
Potem zainstalowałabym IrfanView i nie zaznaczała w nim skojarzenia z ICO.
To tylko takie moje sugestie.
animka
Marek
2009-07-19 14:08:33 UTC
Post by Animka
Odinstaluj ten Acrobat Reader i zobacz jakie będą wszystkie ikony jakie masz.
Zainstaluj Foxit PDF Reader, dobry, mały programik.
Czy on czyta najbardziej wypasione PDFy również?
Post by Animka
Odinstalowałabym tez ten ACD SE i też przyjrzała się ikonom.
Dla mnie to główny podejrzany na chwilę obecną - tak póki co wykazuja
eksperymenty jakie Ty i koledzy zaproponowaliście. Trochę off topic: czy
znasz jakiś program do sprawnego przeglądania grafiki, który pozwala na
podstawowe operacje (obracanie, przycinanie) i do tego jest SZYBKI. ACDSee
kiedyś taki był lecz zaczęto z niego robić Photoshopa i przestał pełnić
funkcję szybkiej przeglądarki. Domyślam się, że to Ifran VIew ?
Post by Animka
Potem zainstalowałabym IrfanView i nie zaznaczała w nim skojarzenia z ICO.
To tylko takie moje sugestie.
A właśnie - dlaczego nie zaznaczałabyś? Teoretycznie nie powinno to mieć
wpływu na sposób prezentowania ikonek dla skrótów.
Piotr Palusiński
2009-07-19 14:45:53 UTC
Post by Marek
Post by Animka
Odinstaluj ten Acrobat Reader i zobacz jakie będą wszystkie ikony jakie masz.
Zainstaluj Foxit PDF Reader, dobry, mały programik.
Czy on czyta najbardziej wypasione PDFy również?
Potrafi nawet więcej ..., a przy okazji nie jest tak dziurawy jak Acrobat
Polecam Foxit'a http://www.foxitsoftware.com/
FoxitReader jest coool - darmowy soft PDFów, zajmuje
raptem 2-3 MB, działa bez instalacji, jeden plik wykonywalny.
Post by Marek
Post by Animka
[...]
Jest wiele takich softow, ale jak juz wspomniano uzyj do tego Ifran VIew -
jest OK.
Post by Marek
Post by Animka
[...]
Ma wplyw i to bardzo duzy, po licho Ci ikonki z jakiegos dorabianego softu.
Marek
2009-07-19 23:43:29 UTC
Post by Piotr Palusiński
Ma wplyw i to bardzo duzy, po licho Ci ikonki z jakiegos dorabianego softu.
Na podstawie ikonki wiem z jaką aplikacją mi się plik otworzy a po drugie
rzutem oka łatwo mi zorientować się w rodzaju pliku z jakim mam do
czynienia. Usprawnia to odnalezienie poszukiwanego.

Czy mógłbyś przybliżyć temat w jaki sposób skojarzenie pliku ico z jakimś
programem rzutuje na mozliwość posługiwania się tym plikiem w skrótach?
Piotr Palusiński
2009-07-20 17:21:17 UTC
Post by Marek
Post by Piotr Palusiński
[...]
Po licho Ci ACDSee do zmiany ikonek, jest wiel programów kóre to robią, a
możesz tez samodzielnie przypisać swoje ulubione ikonki np. z pliku
shell32.dll., pifmgr.dll itd.. lub za pomocą IfranView wykonaj swoje ikonki.
Post by Marek
Czy mógłbyś przybliżyć temat w jaki sposób skojarzenie pliku ico z jakimś
programem rzutuje na mozliwość posługiwania się tym plikiem w skrótach?
sam sobie już odpowiedziałeś instalując poprawne aplikacje.
Marek
2009-07-20 23:03:35 UTC
Post by Piotr Palusiński
Po licho Ci ACDSee do zmiany ikonek, jest wiel programów kóre to robią, a
możesz tez samodzielnie przypisać swoje ulubione ikonki np. z pliku
shell32.dll., pifmgr.dll itd.. lub za pomocą IfranView wykonaj swoje ikonki.
ACDSee tylko z tego powodu bo sam te ikonki kojarzy z rozszerzeniami. Nie
dbałem o to jakie daje mi ikonki (oby nie obsceniczne jak Irfan to robi) -
ważne, że dystynktywne. Nie istalowałem
tego programu również w celu podmiany ikon - to był tylko skutek jego
zainstalowania a cel był zupełnie inny: przeglądarka plików graficznych i
szybki, prosty
edytor. Skończyło się na tym, że wywaliłem od lat stosowany program,
zainstalowałem IrfanView (robiący de facto to samo lecz znacznie szybciej i
taniej). No i w nim dopiero działa wyłączenie powiązania z ICO - czyli to, o
co postulowałeś. W ACDSee nie widziałem tego efektów w menu start i stąd
nasze nieporozumienie.

Tak na marginesie: grzebiąc w rejestrze zamieniłem we wszystkich kluczach
IrfanView.xxx/DefaultIcon (xxx- to rozszerzenie pliku np. png, jpg itp) na
jakieś z shell32.dll. Żołądek przestał reagować konwulsjami na widok plików
graficznych przypominających rozjechanego psa na autostradzie :-)))) Dobrze
jest jednak narzucić ochronę zmodyfikowaych kluczy rejestru aby zmiana
powiązań w ustawieniach IrfanView nie zniszczyła wysiłków.
Piotr Palusiński
2009-07-21 18:13:29 UTC
Post by Marek
Post by Piotr Palusiński
[...]

Nie sam, a Ty to skojarzyłeś.
Sam o tym pisałes, że jest ci to potrzebne:
Post by Marek
[...]
A kto ci każe instalować ikonki, ktorych nie lubisz, wykonaj w/g swojego
gustu, a żołądek będziesz miał zdrowy ;-)
Post by Marek
:-)))) Dobrze jest jednak narzucić ochronę zmodyfikowaych kluczy rejestru
aby zmiana powiązań w ustawieniach IrfanView nie zniszczyła wysiłków.
Ano, to jest reguła aby nie wpaść w tarapaty, każdy user powinien się w ten
sposób zabezpieczać ;-)
Marek
2009-07-21 21:54:51 UTC
Post by Piotr Palusiński
Nie sam, a Ty to skojarzyłeś.
"Na podstawie ikonki wiem z jaką aplikacją mi się plik otworzy..."
"Sam kojarzy" oznacza, że nie muszę grzebać w rejestrze. Ja nie kojarzyłem =
ja nie grzebałem w rejestrze :-) ACDSee zrobił to za mnie.
Post by Piotr Palusiński
A kto ci każe instalować ikonki, ktorych nie lubisz, wykonaj w/g swojego
gustu, a żołądek będziesz miał zdrowy ;-)
No i znów muszę powiedzieć "same się zainstalowały" wraz z zainstalowaniem
IrfanView. Czy chcę czy nie instalator zrobi to i tak. Potem tylko ręczne
grzebanie w rejestrze może to "naprawić".
Piotr Palusiński
2009-07-22 05:58:22 UTC
Post by Marek
Nie sam, a Ty to skojarzyłeś.
Post by Piotr Palusiński
[...]
Nie prawda, jeśli podczas instalacji IrfanView dasz fiszki do skojarzenia,
to zrobi to z aytomatu, a jeśli odznaczysz, to ikonki zachowasz stare -
takie jakie były do tej pory.
Marek
2009-07-22 10:50:42 UTC
Post by Piotr Palusiński
Nie prawda, jeśli podczas instalacji IrfanView dasz fiszki do skojarzenia,
to zrobi to z aytomatu, a jeśli odznaczysz, to ikonki zachowasz stare -
takie jakie były do tej pory.
A jaki jest sens instalowania tego programu z wyłączonymi fiszkami? Jeśli
nie dam tych fiszek to pliki nie będą otwierały się z IrfanView więc program
nie będzie użyteczny. Chyba, że masz na myśli ręczne kojarzenie plików z
programem po jego zainstalowaniu poprzez grzebanie w rejestrze. Kojarzenie
plików z aplikacją poprzez "typy plików" też podmienia ikonkę (z tego co
pamiętam).
Piotr Palusiński
2009-07-22 13:03:48 UTC
Post by Marek
Post by Piotr Palusiński
[...]
Ponownie zaprzeczasz co wczesniej Ci napisałem, że To Ty jestes tego
sprawcą:
Cyt. z Twojej wypowiedzi:
Post by Marek
[...]
Ależ będą.

EOT
Animka
2009-07-19 15:45:34 UTC
Post by Marek
Post by Animka
Odinstaluj ten Acrobat Reader i zobacz jakie będą wszystkie ikony jakie masz.
Zainstaluj Foxit PDF Reader, dobry, mały programik.
Czy on czyta najbardziej wypasione PDFy również?
Posiada. Nawet i takie wypasione gazetki (pobierz sobie i sprawdź)
http://www.saturnpolska.com/janki/oferta_specjalna/zobacz/
Post by Marek
Post by Animka
[...]
Irfan View jest niezły i nowocześniejszy od tamtego.
Post by Marek
Post by Animka
[...]
Na tym drugim obrazku/zrzucie (niżej), do którego podałam Ci przedtem
linka widać co u mnie otwiera ICO : Wspólna biblioteka DLL Powłoki
systemu Windows (Icon shell czy jakoś tak to się nazywa). Sprawdż u siebie
w Typach Plików.
animka
Marek
2009-07-20 08:08:35 UTC
Dzięki za pomoc - zainstalowałem oba programy i problem zniknął. Mam nawet
aktywne skojarzenie IfranView z ICO i w niczym ono nie przeszkadza. Nawet
wszystkie ikonki w menu start dla programu pgAdminIII powróciły do
standardowego wyglądu.

Mam pytanie z innej beczki: IfranView zastępuje swoją ikoną wszelkie
skojarzone z nim pliki. Jednakże nie rozumiem skąd pomysł u autora programu
aby był nią krwawy rozjechany pies? Czy znasz sposób na globalną zmianę tej
ikonki bez konieczności grzebania w każdym rozszerzeniu oddzielnie?
Animka
2009-07-20 11:14:41 UTC
Post by Marek
[...]
Tylko nie zaznaczaj tych plików, przy których jest gwiazdka.
Przy skojarzeniu PDF nie mam zaznaczenia, bo pliki PDF otwiera mi PDF
Foxit Reader, a nie IrfanView.
To tylko taka sugestia z mojej strony.
Post by Marek
[...]
Nie znam sposobu i w niczym mi ten znaczek nie przeszkadza. Dla mnie to
jest po prostu jakaś plama.
animka
Marek
2009-07-20 12:46:26 UTC
W każdym razie dzięki za pomoc :-)
Piotr Palusiński
2009-07-20 17:31:55 UTC
Post by Marek
Dzięki za pomoc - zainstalowałem oba programy i problem zniknął.
/.../

Jesteś bardzo upraty, należało to zrobić w pierwszym podejściu jak Ci
razdzono. Zapomnij o ACDSee i skojarzeniu plików z tym softem, nie baw się w
"przedszkolaka", że to ładnie wygląda.
Marek
2009-07-20 23:13:47 UTC
Post by Piotr Palusiński
Jesteś bardzo upraty, należało to zrobić w pierwszym podejściu jak Ci
razdzono. Zapomnij o ACDSee i skojarzeniu plików z tym softem, nie baw się
w "przedszkolaka", że to ładnie wygląda.
Wywaliłem ACDSee bo mieszał ostro - o tym napisałem Tobie w innej gałązce
wątku.

Jednakże nie zgodzę się z Tobą co do użycia terminu "zabawy w przedszkolaka"
gdy przypisuemy dystynktywne ikonki do typów plików. Widząc katalog pełen
różnych typów plików lecz z tą samą ikonką ciężko jest zidentyfikować
szukany bez analizowania rozszerzeń. A tak wystarcza jeden rzut oka i mamy
nasz plik bez skupiania się nad tym co robimy.
Lord Vader
2009-07-21 06:48:55 UTC
Dnia 21 lipiec o godz. 1:13, poplecznik Rebelii *Marek*
Post by Marek
Wywaliłem ACDSee bo mieszał ostro - o tym napisałem Tobie w innej gałązce
wątku.
Używam od "zawsze" i jakoś mi nie miesza :P
Post by Marek
[...]
Wystarczy zmienić przypisania do tych typów plików, które faktycznie chcemy
obsługiwać określonym programem a nie klikać podczas instalacji "next" bez
zastanowienia. Akurat przypisywanie do ACDSee plików ICO czy TTF podobnie
zresztą jak plików Video i Archiwów jest zupełnym nieporozumieniem.
--
Pozdrawiam: Maciej
Przydatny adresik: http://rtfm.killfile.pl/
Piwo jest napojem chłodzącym ... zapał do pracy.
Marek
2009-07-21 10:22:31 UTC
Post by Lord Vader
Używam od "zawsze" i jakoś mi nie miesza :P
Masz włączone skojarzenie z plikami ICO? Jeśli tak, to jak wygląda u Ciebie
ikonka od Acrobat Readera 9 PL (bo takiego miałem zainstalowanego jeszcze
przedwczoraj) ? Jeśli masz pgAdminaIII to zerknij również i tam - u mnie
wszystkie ikonki z grupy były zastąpione ikonką z okiem i napisem ICO - taką
jak ACDSee ma w zestawie.
Post by Lord Vader
[...]
Osobiście pliki ICO bardzo wygodnie przeglądało się tym narzędziem i właśnie
z nim chciałem mieć je skojarzone. Zresztą włączanie i wyłączanie
skojarzenia nie "naprawiało" ikonek reprezentujących w/w programy i tylko te
programy. Rozumiem, że Twoją propozycją jest zamiast włączyć w ACDSee
skojarzenie z ICO w ustawieniach to zrobić to na poziomie pliku? Szczerze
mówiąc utożsamiałem obie operacje.
Lord Vader
2009-07-23 15:49:00 UTC
Dnia 21 lipiec o godz. 12:22, poplecznik Rebelii *Marek*
Post by Marek
Post by Lord Vader
[...]
Mam wyłączone bo i po co przypisywać _AUTOMATYCZNE_OTWIERANIE_ ikon przez
przegladarkę graficzną?
Jeśli chcę przeglądać ikony w ACDSee to je przeglądam - nie ma to nic
wspólnego z kojarzeniem typu pliku do aplikacji.
Post by Marek
[...]
Ja już przy instalacji ACDSee wybieram te typy plików, które chcę otwierać
domyślnie w ACDSee (w zasadzie tylko jpg, pozostałe mam przypisane do
okreslonych aplikacji).
Nie zaznaczenie jakiegos rozszerzenia nie powoduje przeciez ze ACDSEE tego
typu pliku nie bedzie umial obsluzyc - tyle, że nie bedzie otwieral go
poprzez dwuklik.
Marek
2009-07-23 17:54:09 UTC
Post by Lord Vader
Mam wyłączone bo i po co przypisywać _AUTOMATYCZNE_OTWIERANIE_ ikon przez
przegladarkę graficzną?
To pewnie raz włączona opcja namieszała w systemie u mnie. :(
Pytasz po co włączać? Choćby po to aby przeglądarka graficzna przeglądała i
katalogowała pliki graficzne. Po to powstał ten program. Enter na pliku
graficznym ikonki otwierał mi ACDSee i wiedziałem na tej podstawie co w nim
jest, mogłem łatwo wyszukiwać tego typu pliki po słowach kluczowych etc.
Usunięcie skojarzenia = usunięcie powyższej funkcjonalności.
Post by Lord Vader
Jeśli chcę przeglądać ikony w ACDSee to je przeglądam - nie ma to nic
wspólnego z kojarzeniem typu pliku do aplikacji.
W jaki sposób przeglądasz te pliki bez skojarzenia? Załóżmy, że masz otwarty
katalogo z N ikonami, gdzie N oznacza bardzo dużo. Chcesz wyfiltrować jakieś
i jak to robisz?

Ja to robiłem w taki sposób: enter na jakiejkolwiek z nich - otwiera się
ACDSee. Dalsze operacje już w programie.
Post by Lord Vader
[...]
No i właśnie dupa... W tym momencie robisz sobie kuku bo aby dostać się do
plików ICO za pomocą ACDSee musisz nawigować w samym ACDSee. Podwójna robota
w przypadku kiedy masz już katalog otwarty. Tracisz szybkość nawigacji -
czyli to do czego m.in. służy ACDSee. Z kolei jeśli powiążesz ACDSee z
ikonami to menu start się rozjedzie. Chore...
Piotr Palusiński
2009-07-23 18:55:15 UTC
Post by Marek
Post by Lord Vader
Mam wyłączone bo i po co przypisywać _AUTOMATYCZNE_OTWIERANIE_ ikon przez
przegladarkę graficzną?
To pewnie raz włączona opcja namieszała w systemie u mnie. :(
Wystarczy raz - spaer myli się tylko jeden raz ;-)
Post by Marek
Pytasz po co włączać? Choćby po to aby przeglądarka graficzna przeglądała
i katalogowała pliki graficzne. Po to powstał ten program. /.../
W/g Twojej opowieści/rozumowania, to po co Ci aplikacje domyślnie
instalowane w systemie itp. np. notatnik. Pliki tekstowe możesz też czytac
np. w przeglądarce internetowej , to samo dotyczy innych plików jak np.
gif-y itd...
Reasumując w/g Twojego rozumowania należy np. plik tekstowy skojarzyć z
przglądraką IE itd. :->
Marek
2009-07-23 23:17:46 UTC
Post by Piotr Palusiński
Wystarczy raz - spaer myli się tylko jeden raz ;-)
eee tam - za odinstalowanie ACDSee zyskałem drugie życie :-)
Tak na marginesie - IrfanView okazał się być znacznie szybszy. Błyskawicznie
można przyciąć/odwrócić jakiś skan etc.
Post by Piotr Palusiński
[...]
Forsujesz w naszym wątku cały czas tą samą ideę, której nie jestem w stanie
zrozumieć :-))) Nie mogę zrozumieć konkretnie Twojej dezaprobaty dla rzeczy,
która zasługuje na pełnię uznania. :-) Czuję się tak jakby UFO zlądowało w
ogródku a moim zadaniem jest zbadanie ich silnika. :-D

Chcesz wykazać absurd mojego toku rozumowania a ja nie wiem co w tym
absurdalnego. Twoje słowa rozumiem tak: skoro system daje mi jakąś
funkcjonalność to po co instalować program, który ma podobną funkcjonalność?
Czy to chciałeś powiedzieć?

Jeśli tak, to odpowiadam: bo system kiepsko radzi sobie z przeglądaniem
obrazów - potrafi to zrobić lecz nic więcej o tej funkcjonalności nie można
powiedzieć. Za pomocą jednego entera na obrazku mogłem odpalić ACDSee i
zobaczyć cały katalog obrazków, po najechaniu myszką miniaturki powiększały
się, po kliknięciu - duży obraz powstawał na drugim monitorze, można było
wyszukiwać zdjęcia, ikony itp. tematycznie (w/g słów kluczowych). Możliwe
były natychmiastowe korekty: kadrowanie, gamma, ekspozycja itp. Tego system
nie daje. Dla mnie korzystanie z takiej aplikacji nie jest absurdem - bardzo
przyspiesza dotarcie do właściwego pliku i udostęonia proste prace edycyjne,
których mnóstwo wykonuję.

Przykład kojarzenia pliku tekstowego z IE jest zupełnie nieadekwatny do
sytuacji. Takie skojarzenie utrudniłoby mi szybkie dotarcie do treści pliku
a ACDSee jest po to aby znacząco ułatwiać dostęp do grafiki względem tego co
system oferuje. Jeśli program byłby kulą u nogi to dawno produkcję
wstrzymanoby przecież. Więc nie tylko ja dostrzegam zalety korzystania z tej
aplikacji i podobnych.
Piotr Palusiński
2009-07-24 15:49:05 UTC
Post by Marek
[...]
Zgoda, możesz instalować co chcesz, natomiast przeglądanie nie ma nic
wspólnego ze skojarzeniem typu pliku do tej aplikacji, a Ty to wykonałeś (tu
jest Twój błąd) np. .pdf, itp.
EOT
Lord Vader
2009-07-24 18:58:31 UTC
Dnia 24 lipiec o godz. 1:17, poplecznik Rebelii *Marek*
Post by Marek
[...]
Hmm - to raczej ty forsujesz pogląd, że aby wbić gwóźdź w deskę należy
kupić skrzynkę narzędziową ;P
Chcę przejrzeć folder z 10 tysiącem ikon - prawoklik na folderze i "Browse
with ACDSee" - uważasz że to bardziej skomplikowane od dwukliku?
Generalnie sens kojarzenia pliku z programem jest w momencie kiedy tym
programem tworzymy lub zmieniamy tego typu pliki. W przypadku przeglądarek
mija się to z celem a często jak widać przynosi nieoczekiwane rezultaty.
Marek
2009-07-24 21:14:09 UTC
Post by Lord Vader
Hmm - to raczej ty forsujesz pogląd, że aby wbić gwóźdź w deskę należy
kupić skrzynkę narzędziową ;P
Bardzo dobry przykład choć dokładnie odwrotny.:-)))) Jeśli non stop wbijam
gwoździe to młotek noszę przy pasku. C.d. niżej.
Post by Lord Vader
Chcę przejrzeć folder z 10 tysiącem ikon - prawoklik na folderze i "Browse
with ACDSee" - uważasz że to bardziej skomplikowane od dwukliku?
W zasadzie tak - ponieważ częściej używam strzałek klawiatury i entera na
wybranym pliku niż myszki. Jeśli dodatkowo miałbym otwierć jakieś menu z
narzędziami i szukać w kółko tego samego narzędzia w celu wykonania
najczęstszej operacji to przypominałoby to każdorazowe odkładanie młotka do
skrzynki z narzędziami zamiast trzymania go w gotowości. Czy źle rozumuję?
Zamiast jednego entera na pliku muszę wybrać klawisz Menu, potem strzałka w
dół parę razy i wybranie ACDSee.

Nie rozumiem czemu twierdzisz - i to bez cienia wątpliwości - wraz z
Piotrem, że Enter na pliku to coś beee i lepiej jest wykonać kilka czynności
w to miejsce? :-D Nie mogę pojąć tej ścieżki rozumowania. Przedstaw mi ją
proszę w punktach :-)
Post by Lord Vader
Generalnie sens kojarzenia pliku z programem jest w momencie kiedy tym
programem tworzymy lub zmieniamy tego typu pliki.
No i jest to jedna z najczęściej używanych przeze mnie funkcji ACDSee -
zmiana pliku. ACDSee to nie tylko przeglądarka ale i edytor. Prawie zawsze
po zeskanowaniu czegoś kadruję skan. No i w tym przypadku kojarzenie z
plikiem graficznym jest bardzo pomocne. Wydaje mi się, że dwuklik powinien
zawsze prowadzić do aplikacji najczęściej używanej do przetwarzania danego
pliku.
Post by Lord Vader
W przypadku przeglądarek
mija się to z celem a często jak widać przynosi nieoczekiwane rezultaty.
Tylko w przypadku ICO wykorzystanych w linkach (skrótach) powstały problemy,
których natury zupełnie nie rozumiem. Gdy tworzę jakąś własną aplikację z
doczytywanymi obrazkami np. w formacie ICO to odczytuję te pliki z dysku i
wyświetlam ich zawartość przy pomocy funkcji graficznych. Skojarzenie tych
plików z czymkolwiek do ich otwierania zupełnie mi nie przeszkadza. Wydaje
się, że link reprezentowany ikonką też jest skutkiem działania podobnego
programu - konkretnie składnika systemu operacyjnego. Dlaczego mu
przeszkadza to, że jakiś program wybraliśmy jako ulubiony do otwierania
plików ikonek? Co to ma do rzeczy? To w ogóle nie powinno być brane pod
uwagę. Osobiście mi to wygląda na jakąś niedoróbę systemu operacyjnego.
Animka
2009-07-24 21:28:40 UTC
Post by Marek
[...]
Mój skaner ma zapisane, że pliki graficzne ma otwierać i zapisywać w
IrfanView, więc po co u Ciebie ten dwuklik za każdym razem?
Post by Marek
Post by Lord Vader
[...]
No, nie wiem czy to niedoróba systemu operacyjnego. Skoro sam tworzysz
własne aplikacje to ta każda aplikacja powinna mieć swoją własną
(stworzoną przez Ciebie) ikonkę, a nie ściągniętą z jakiegoś innego programu.
animka
Marek
2009-07-24 23:18:01 UTC
Witaj.
Post by Animka
Mój skaner ma zapisane, że pliki graficzne ma otwierać i zapisywać w
IrfanView, więc po co u Ciebie ten dwuklik za każdym razem?
Skaner ma zapisane? Nie załapałem...
Czy masz na myśli możliwość zaprogramowania funkcji w skanerze "wyślij do
aplikacji" ? Jeśli tak, to w moim skanerze menu jest ograniczone do
standardowych programów - w tym jakiejś paskudnej aplikacji HP.

U mnie skaner sieciowy transferuje skanowany materiał do wybranych
komputerów, a konkretnie katalogów na nich. Po zeskanowaniu idę do
komputera, otwieram folder z obrazkami, 2x klikam na jednym z nich -
uruchamia się IrfanView, kadruję, zapisuję, PgUp - skok do następnego,
kadruję zapisuję itd. Amen.
Post by Animka
No, nie wiem czy to niedoróba systemu operacyjnego. Skoro sam tworzysz
własne aplikacje to ta każda aplikacja powinna mieć swoją własną (stworzoną
przez Ciebie) ikonkę, a nie ściągniętą z jakiegoś innego programu.
No i tak jest - w jakim kontekscie piszesz?
Nie ma znaczenia kto jest autorem ikonki. Mogę sobie ją sam narysować a i
mogę skorzystać z gotowca. Zawsze zadziała poprawnie i nie będzie takich
cyrków jakie skróty do programów pod XP robią. Przypuszczam, że nie śledzisz
wątku od początku i nie bardzo wiesz o czym rozmawiamy. Chodzi o coś
takiego:
- jest sobie jakiś skrót do programu w menu start, załóżmy że to Acrobat
Reader
- skrót reprezentowany jest ikonką pobieraną z pliku *.ico (i tylko z tego
pliku, nie z DLLi i nie z EXEków)
- skrót rysowany jest jako jakieś czerwone esy floresy
- włączam w ACDSee skojarzenie plików ico z tym programem
- w tym momencie wszystkie w/w skróty, w tym do AR, tracą swój oryginalny
wygląd i jest on zastąpiony konkretnym obrazkiem z bibliotek programu
ACDSee - takim samym jaki stosowany jest po otwarciu katalogu z plikami ico
(oko z napisem ICO). Od tego mementu już nie ma czerwonych esów floresów.

Ta sytuacja nie powinna mieć miejsca bo w końcu nie podmieniłem oryginalnych
plików ico. Znajdują się one nadal w tej samej lokalizacji, mają te same
obrazki wewnątrz siebe. Skojarzenie ico z jakimś programem powinno wyłącznie
otwierać ten program po dwukliku na pliku ico jako domyślną aplikację a nie
wpływać na wygląd skrótów do wielu programów trzecich. Nie ma to przecież
związku logicznego.
Piotr Palusiński
2009-07-25 14:59:50 UTC
Post by Marek
[...]
Wystarczyło dodać do rejestru, a ikonki bedą miały swój wygląd.
HKEY_CLASSES_ROOT\.ico
"icofile"=""
[HKEY_CLASSES_ROOT\icofile\DefaultIcon]
@="%1"
Marek
2009-07-25 17:47:01 UTC
Post by Piotr Palusiński
Wystarczyło dodać do rejestru, a ikonki bedą miały swój wygląd.
HKEY_CLASSES_ROOT\.ico
"icofile"=""
[HKEY_CLASSES_ROOT\icofile\DefaultIcon]
@="%1"
Teraz to już ACDSee poszło do śmietnika :-)
Właśnie testuję kolejną przeglądarkę po IrfanView: FastStone Image Viewer.
Też nie robi cyrków z ikonkami nawet jeśli skojarzę z ICO. Tak więc to
ACDSee coś psuł w systemie.
Animka
2009-07-25 15:49:42 UTC
Post by Marek
Witaj.
Post by Animka
[...]
Nie musi nigdzie wysyłać. Ma zapisywać zeskanowany obraz czy plik na
pulpicie bo tak sobie ustawiłam.
Jako program zewnętrzny do JPG ustawilam mu IrfanView. Jak np. nie ustwię
to i tak taki plik otworzę, bo zapisany jest jako obraz windowsowy (np.
podgląd obrazów i faksów) a jak chce to otworzę go innym programem
graficznym. Możliwości jest dużo.
Post by Marek
[...]
To znaczy, że pliki graficzne, obrazki otwierasz programem IrfanView, a
możesz od razu w IrfanView i skanerze ustawić i od razu otwierasz w IrfanView.
Post by Marek
Post by Animka
[...]
Jeślili programy do skrótów posiadają ikony, favikony to ikona, favikon
będzie. Jeśli nie posiadają to pokaże Ci się ikona np. IrfanView.

Post by Marek
[...]
Ok, ale czy to jest jpg, png czy inny to musisz sobie zrobić i zapisać
plik z rozszeszeniem np. tak: .png, czy .jpg ...itp.
Wtedy od razu Ci dany program graficzny taki plik otworzy.
Post by Marek
[...]
Ja bym dała: oko.jpeg, lub oko.jpg.
Post by Marek
[...]
A jak się u Ciebie pokazują oryginalne ikonki programów, np. IE, Word,
Excel, WinRar?
Też sa poknocone, czyli bez ikon, albo z ikonami IrfanView??
animka
Piotr Palusiński
2009-07-25 17:06:33 UTC
In news:h4evcv$clt$***@node1.news.atman.pl,
*Animka* <***@to.nie.ja.wp.pl> typed:

/ciach, bzdety/
Post by Animka
A jak się u Ciebie pokazują oryginalne ikonki programów, np. IE, Word,
Excel, WinRar?
Też sa poknocone, czyli bez ikon, albo z ikonami IrfanView??
Czy Ty tylko znasz jedną aplikacje IrfanView, zmień tok myślenia :->
Marek
2009-07-25 18:11:21 UTC
Post by Animka
[...]
No dobrze - to mało istotne. W końcu sam tak robię również. Mam IrfanView
póki co skojarzony do obsługi jpg, tiff itd. i nie psuje mi niczego w
systemie w odróżnieniu od ACDSee, który uwziął się i podmienił niektóre
ikonki w menu start (i to nie będącę skrótami do plików graficznych) - o tym
był niniejszy wątek.
Post by Animka
To znaczy, że pliki graficzne, obrazki otwierasz programem IrfanView, a
możesz od razu w IrfanView i skanerze ustawić i od razu otwierasz w IrfanView.
To trochę nie dotyczy wątku ale zaciekawił mnie temat. W jaki sposób od razu
otworzyć w IrfanView? Pewnie driver do Twojego skanera ma taką możliwość i
nie jest to standardową funkcją systemu, co w domyśle sugerujesz (o ile się
nie mylę, że sugerujesz). Czegoś takiego nie potrzebuję akurat u siebie.
Mógłbym koledze wtedy psikusa zrobić zlecając skanerowi otwarcie na
komputerze kolegi przeglądarkę zdjęć z fotką nagiej babki w chwili gdy
prowadzi szkolenie :-D
Post by Animka
Jeślili programy do skrótów posiadają ikony, favikony to ikona, favikon
będzie. Jeśli nie posiadają to pokaże Ci się ikona np. IrfanView.
No i o tym jest wątek. Własnie nie do końca tak jest. Niektóre EXE i nie
tylko EXE zyskały inne ikony po zainstalowaniu ACDSee. A to z kolei nie
powinno mieć miejsca.
Post by Animka
Ok, ale czy to jest jpg, png czy inny to musisz sobie zrobić i zapisać plik
z rozszeszeniem np. tak: .png, czy .jpg ...itp.
Wtedy od razu Ci dany program graficzny taki plik otworzy.
Nie mam żadnych problemów z otwieraniem plików we własciwych do tego celu
programach. Jeszcze raz przypomnę, że sprawa dotyczy wyłącznie
nieoczekiwanej podmiany ikonek w niektórych skrótach bez zmiany
funkcjonowania tych skrótów.
Post by Animka
Ja bym dała: oko.jpeg, lub oko.jpg.
ACDSee jednak ma inne zdanie na ten temat i narzuca swoją wolę :-) Nawet
grzebanie w rejestrze nie było skuteczne i nie dało się przywrócić
oryginalnych ikonek inaczej jak usuwając ACDSee z systemu.
Post by Animka
A jak się u Ciebie pokazują oryginalne ikonki programów, np. IE, Word,
Excel, WinRar?
Też sa poknocone, czyli bez ikon, albo z ikonami IrfanView??
Wszystkie w/w ikonki są ok. Poknoceniu uległy tylko wybrane. Tak jak
pisałem: skrót do Acrobata, skrót do pdAdminII, skróty do dokumentacji tylko
tego programu (do plików chm). Wszystkie pozostałe skróty zostały
nietknięte. Ponadto chodzi o ACDSee a nie IrfanView. Po wywaleniu ACDSee i
zainstalowaniu IrfanView problem zniknął - mimo skojarzenia go z tymi samymi
typami plików co miał ACDSee.
Animka
2009-07-25 19:43:54 UTC
Post by Marek
[...]
Ojejku, samo się nie otworzy przecież. Musiałby sobie kliknąć na ten plik.
Post by Marek
Po wywaleniu ACDSee i zainstalowaniu IrfanView problem zniknął - mimo skojarzenia go z tymi samymi
typami plików co miał ACDSee.
Bo ten ACDSee to kiepski program. Nawet już zapomniałam jak on wygląda :-)
animka
Marek
2009-07-25 21:06:22 UTC
Post by Animka
Ojejku, samo się nie otworzy przecież. Musiałby sobie kliknąć na ten plik.
Nie, wcale nie. Na skanerze mam menu "skanuj do". Z listy wybieram sobie
komputer w sieci, do którego chcę skanować oraz określam do jakiego programu
na tym komputerze. Mogę zeskanować do programu pocztowego np. i wtedy
automatycznie otworzy się koperta z załączonym plikiem, mogę też do jakiegoś
programu graficznego lub np. Worda.
Post by Animka
Bo ten ACDSee to kiepski program. Nawet już zapomniałam jak on wygląda :-)
Szczerze mówiąc kupiłem go kiedyś i od lat na nim jechałem. Wcale nie jest
zły. Sęk w tym, że przestał być szybką przeglądarką zdjęć a zaczął być
powolną przeglądarką plików multimedialnych oraz edytorem plików
graficznych. Niemalże Photoshopa z niego zrobili. Żeby coś z niego
wydrukować to trzeba przebrnąć drogę cierniową.

Tak na marginesie: testuję właśnie Fast Stone Image Viewer (wywaliłem
IrfanView). Wypróbuj go - jest dopracowany bardzo a już w szczególności gdy
na 2 monitorach pracujesz. No i ma normalne ikonki zamiast krwawego
rozjechanego psa :-D
Animka
2009-07-25 22:21:46 UTC
Post by Marek
Post by Animka
[...]
U mnie na przykład nie ma prawa się otworzyć żaden załącznik.
Otwieram tylko takie załączniki na które czekam i wiem co to jest.
Post by Marek
Post by Animka
[...]
Kiedyś to był program za free a teraz to nie wiem. Skoro piszesz, że go
kupiłeś to wygląda na to, że płatny.
Post by Marek
Niemalże Photoshopa z niego zrobili. Żeby coś z niego
wydrukować to trzeba przebrnąć drogę cierniową.
Mam ten program (do skanera dostałam), mam jeszcze jakiś Photo Album, ale
nie instalowałam, bo mi to po prostu nie potrzebne. Wystarczy mi IrfanView
do wszystkiego. Nawet do skanowania się nadaje.
Post by Marek
[...]
Mam już ustawioną inną ikonkę programu IrfanView. Tę z palemką :-)
animka
Marek
2009-07-26 07:30:38 UTC
Post by Animka
U mnie na przykład nie ma prawa się otworzyć żaden załącznik.
Otwieram tylko takie załączniki na które czekam i wiem co to jest.
Ze skanera tylko obrazki można otrzymać - nie sądzę aby wirusa ktoś
zeskanował :-)))
Chyba mówisz o odbieraniu wiadomości. Ja mówię o redagowaniu. Nie pisałem
też o otwieraniu załączników lecz wręcz przeciwnie - o ich załączaniu.
Pisałem o tym, ze naciśnięcie opcji w skanerze "skanuj do email na
komputerze X" spowoduje zeskanowanie obrazka, wysłanie go poprzez ethernet
do komputera X, uruchomienie w nim programu pocztowego i dodanie do niego
załącznika. Taka funkcjonalność istnieje w skanerze jakiego używam, a raczej
urządzeniu wielofunkcyjnym.
Post by Animka
Kiedyś to był program za free a teraz to nie wiem. Skoro piszesz, że go
kupiłeś to wygląda na to, że płatny.
Szczerze mówiąc nie pamiętam tych czasów. Obecnie kosztuje 50$.
Post by Animka
Mam już ustawioną inną ikonkę programu IrfanView. Tę z palemką :-)
Przeglądałem te misie koala i palemki :-) Gdy obca osoba zerkała na komputer
to szybko musiałem zamykać katalog z plikami graficznymi aby nie narobić
sobie wstydu :-D
Animka
2009-07-26 11:30:37 UTC
Post by Marek
Post by Animka
[...]
Przecież załącznik nie powinien sam się otwierać tylko jak ktoś sam sobie
otwotzy.
Post by Marek
[...]
W moim też istnieje, ale nie mam potrzeby używać. Teraz są takie różne
Fotosiki gdzie można plik umieścić i komuś pokazać poza tym jest Opera UNITE.
Post by Marek
Przeglądałem te misie koala i palemki :-) Gdy obca osoba zerkała na komputer
to szybko musiałem zamykać katalog z plikami graficznymi aby nie narobić
sobie wstydu :-D
LOL. Szkoda, że ikonkami, a nie tym co jest pod tymi ikonkami ;-)

Tu masz spolszczenie do IrfanView 4.25.
http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=22&id=223&IrfanView+4.25+Spolszczenie
animka
Marek
2009-07-26 12:49:05 UTC
Post by Animka
Przecież załącznik nie powinien sam się otwierać tylko jak ktoś sam sobie
otwotzy
Załącznik nie otwiera się sam lecz sam się załącza. To program pocztowy sam
się otwiera gdy taką dyspozycję na skanerze ustawi się. Czy powinien czy nie
to już inna sprawa. Takie jest oprogramowanie dostarczane z tym urządzeniem.
Post by Animka
W moim też istnieje, ale nie mam potrzeby używać. Teraz są takie różne
Fotosiki gdzie można plik umieścić i komuś pokazać
To prawda jednakże narusza to zasady prywatności większości skanów. Osoba,
która korzysta ze skanera zwykle chciałaby aby rezultat skanowania znalazł
się na jej komputerze a nie w miejscu publicznym. Gdy mamy jeden skaner i
wiele osób to możliwość skanowania do wybranego komputera jest bardzo
użyteczna.
Post by Animka
poza tym jest Opera UNITE
Rzadko spotyka się potrzebę udostępnienia materiałów z szyby skanera do
sieci :-) Już nie wspomnę, że połączenia P2P są niebezpieczne i zwykle
blokowane przez administratorów. Od tego jest FTP, loginy i hasła - wtedy
można przepływ danych jakoś kontrolować.
Jeśli pełnoletnia nie jesteś to nie wnikaj :-D
Animka
2009-07-26 13:55:01 UTC
Post by Marek
Post by Animka
[...]
Nie mieszaj z błotem Opery. Najpierw się dokształć w tym temacie.
animka
Marek
2009-07-26 20:30:11 UTC
Post by Animka
Nie mieszaj z błotem Opery. Najpierw się dokształć w tym temacie.
A w czym tu się dokształcać? Ten program powstał do komunikacji P2P. Czy nie
jest to prawdą? Poniżej cytat ze strony producenta. Zwróć uwagę na parę słów
"Unite File Sharing service".

The Opera Unite File Sharing service is simply the easiest way to share
files from your computer. There is no need to worry about attaching loads of
files to e-mails, or about single files being too large to send by e-mail.
You don't have to sign up for third-party file sending applications, or set
up an FTP service. All you need to do is send your friends the unique URL
and they can instantly see your files. As we said. Simple.

Note: Please respect artists. Only share content if you have the right to do
so.

Krótko mówiąc jest to przepis na niekontrolowany wyciek danych z firmy o ile
administrator nie zablokuje połączeń dla programów P2P. Nikt nie ma wtedy
kontroli nad tym co pracownik udostępni.
Animka
2009-07-26 21:01:28 UTC
Post by Marek
[...]
Nie wiem o czym piszesz. Przeczytaj sobie co tam opisane i obejrzyj filmik.
Ja narazie nie korzystałam, bo nie miałam takiej potrzeby, ale jak będę
miała ochotę, żeby ktoś ze znajomych pobrał plik prosto z mojego komputera
zamiast zamieszczać go na serwerze czy wysyłać mu na skrzynkę to uruchomię
Unite.
http://webhosting.pl/Opera.Unite.Opera.przeksztalca.przegladarke.w.serwer.WWW

EOT
animka
Marek
2009-07-26 21:15:18 UTC
Post by Animka
Nie wiem o czym piszesz.
O podstawowych zasadach bezpieczeństwa sieci w firmie.
Post by Animka
Przeczytaj sobie co tam opisane i obejrzyj filmik.
Widziałem, ze na nim jest gość, który udostępnia dane innemu (w domyśle:
poza firmą). To doskonałe zobrazowanie wycieku danych z firmy i powód do
blokowania programów P2P.
Post by Animka
[...]
(...)
No ale ja nie piszę o zastosowaniu domowym do zabawy lecz w FIRMIE. Czy
jeśli Twój pracownik udostępni publicznie w ramach złośliwości
oprogramowanie jakie produkuje Twoja firma to poczujesz się z tym świetnie?
Zadaniem administratora jest ograniczać możliwość wycieku danych.
Post by Animka
EOT
Jak sobie życzysz...
Animka
2009-07-29 22:40:08 UTC
Post by Animka
[...]
Post by Animka
EOT
Jak sobie życzysz...
Nie wiem jak to w Firmie sobie organizujecie. Jakies zabezpieczenia pewnie
macie. Nie znam się na tym. Chcesz komuś udostępnić plik (zamiast wysłać
np. ICO (hihi) na maila, czy umieścić np. na takim Fotosiku), to ktoś,
komu pozwolisz może pobrać ten plik bezpośrednio z twojego komputera. Nic
innego nie widzi, tylko ten plik.
animka
Marek
2009-07-30 08:16:15 UTC
Post by Animka
[...]
No a tym plikiem mogą być dane objęte tajemnicą handlową. Czy zaufałabyś
bankowi, którego pracownicy wystawialiby jakieś pliki komukolwiek (nawet
jednej osobie - np. hakerowi) do pobrania z zewnątrz? Masz pewność, ze
któryś z pracowników banku nie wystawiłby swojemu koledze danych dostępowych
do Twojego konta?

Właśnie z tego powodu w firmach, które mają konieczność ochrony danych nie
pozwala się na ich udostępnianie na zewnątrz. W niektórych przypadkach nawet
do internetu nie ma dostępu.
Animka
2009-07-30 10:56:15 UTC
Post by Marek
[...]
To już pod paragraf podlega i pracownicy banku o tym wiedzą. Pracownicy
banku nie znają hasła do mojego pliku, więz trud ich byłby daremny.
Post by Marek
Właśnie z tego powodu w firmach, które mają konieczność ochrony danych nie
pozwala się na ich udostępnianie na zewnątrz. W niektórych przypadkach nawet
do internetu nie ma dostępu.
Ależ oczywiście. W związku z tym odpada im hackerstwo.
animka
Marek
2009-07-30 21:36:47 UTC
Post by Animka
To już pod paragraf podlega i pracownicy banku o tym wiedzą.
No i o tym mówiłem. Wtedy padły Twoje słowa, że oczerniam Operę.
Post by Animka
Pracownicy banku nie znają hasła do mojego pliku, więz trud ich byłby
daremny.
Tak bardzo ufasz hasłom? hehe ... Nie jeden na tym się przejechał. Ale nie o
tym chciałem mówić...

Nie masz racji, że trud daremny. Weź pod uwagę inną sytuację: Ty jako
pracownik banku mogłabyś udostępnić komuś poufne dane podając mu hasło do
swojego komputera np. telefonicznie. No i przeciek gotowy, prawda? I to bez
włamywania się. W związku z tym nie przekonasz mnie do tego aby pozwolić w
firmie na używanie jakiegokolwiek softu P2P.
Animka
2009-07-30 22:18:16 UTC
Post by Animka
[...]
No cóż...Ludzie miewają komputery nie tylko w firmach. W swoich domach
pewnie też jakaś część z nich ma.
animka
Marek
2009-07-31 08:13:05 UTC
Post by Animka
No cóż...Ludzie miewają komputery nie tylko w firmach. W swoich domach
pewnie też jakaś część z nich ma.
Zaraz padę :-))) Przyznajesz mi teraz rację, że P2P może być w firmie
niebezpieczne?? :-D
Wcześniej wyraźnie napisałem, że w firmach programy P2P są niebezpieczne i
że tylko nadają się do zastosowań rozrywkowych w domu. W odpowiedzi
napisałaś abym się dokształcał i nie oczerniał Opery. Prawda? A teraz sama
przyznając mi rację, że te programy mogą być jednak niebezpieczne w
niektórych sytuacjach oczerniasz ,w swoim własnym mniemaniu, Operę - choć
moim zdaniem to nie było oczernianie lecz stwierdzenie faktu, że technologia
P2P z racji swojej idei może być niebezpieczna w firmie. Czy teraz ja
powinienem rzucić pod Twoim adresem podobnym tekstem o dokształcaniu?
Animka
2009-07-31 12:58:58 UTC
Post by Marek
Post by Animka
[...]
Nie przeczę. Na naukę nigdy nie jest za późno, ciągle jest coś nowego,
nowe technologie, nowe programy.
Jeśli chodzi o udostępnianie plików to człowiek swój rozum ma i wie co
udostępnić danej osobie, co pobrać a czego nie pobrać, szczególnie od
swojego brata, siostry, czy dobrego znajomego. Pracownicy tym bardziej
powinni wiedzieć jak zachować tajemnicy służbowej i czym grozi ujawnienie
ważnych danych. No, chyba, że to przedszkole.
animka
Lord Vader
2009-07-27 19:42:31 UTC
Dnia 24 lipiec o godz. 23:14, poplecznik Rebelii *Marek*
Post by Marek
[...]
Mylisz pojęcia - po kiego grzyba uparłeś się na edytowanie ikon programnem
kompletnie do tego nie przeznaczonym?
Skojarz pliki ICO z IconWorkshop albo innym _EDYTOREM_IKON_ - to będzie
mialo sens.
Pliki EXE rowniez mozna ustawic aby nie byly domyslnie przez system
wykonywane tylko np. otwierane w edytorze hexadecymalnym - ale czy to jest
sensowne?
Post by Marek
[...]
No i prawidłowo - tylko gdzie tu działanie na ikonach? Edycja ikon w ACDSee
nie ma sensu, do przeglądania skojarzenie jest zbędne.
Marek
2009-07-28 14:39:17 UTC
Post by Lord Vader
Mylisz pojęcia - po kiego grzyba uparłeś się na edytowanie ikon programnem
kompletnie do tego nie przeznaczonym?
Nigdy nie napisałem, że ICO edytuję w czymkolwiek - pisałęm ogólnie o
plikach graficznych. Owszem, sporadycznie zdarza mi się edytować ikony.
Ponadto chyba nie da się edytować ich tym programem nawet. W stosunku do
nich wykorzystuję prawie zawsze funkcję szybkiego przeglądania, czasem
wyszukiwania.
Post by Lord Vader
Skojarz pliki ICO z IconWorkshop albo innym _EDYTOREM_IKON_ - to będzie
mialo sens.
Oj... wcale nie... Edycję przeprowadzam znacznie rzadziej niż przeglądanie.
Nie chcę otwierać edytorów po dwukliku na pliku graficznym i w szczególności
na ICO. Jeśli chcę skorygować raz na jakiś czas dany plik to dotyczy to
głównie JPG, TIFF (np. szybkie kadrowanie zdjęć z aparatu). No i wtedy
ACDSee dawał mi drugie narzędzie pod względem częstości używania. Większe
prace robię wyłącznie na plikach złożonych bardziej niż zwykły obrazek: typu
Corel np. Takie pliki kojarzę sobie z edytorami. Materiały składowe (np.
JPG) - z przeglądarką.
Post by Lord Vader
Pliki EXE rowniez mozna ustawic aby nie byly domyslnie przez system
wykonywane tylko np. otwierane w edytorze hexadecymalnym - ale czy to jest
sensowne?
Zupełnie bezsensowne, zgadzam się. Jednakże porównanie jest zupełnie
nieadekwatne. Czemu uważasz za bezsensowne kojarzenie przeglądarki zdjęć ze
zdjęciami. 80% operacji jakie robię na zdjęciach to właśnie ich przeglądanie
w celu wyłonienia właściwego do dalszego przetwarzania. Skojarzenie takiego
pliku z edytorem typu Corel zabiłoby mnie niefunkcjonalnością nawet jeśli
prace edycyjne w nim przeprowadzam.
Post by Lord Vader
No i prawidłowo - tylko gdzie tu działanie na ikonach?
Dlaczego piszesz o ikonach w kontekscie ich edytowania? Ja zazwyczaj
PRZEGLĄDAM je a tylko sporadycznie edytuję. Jedyny problem jaki wynikł to -
jak się okazało dopiero w naszej dyskusji - bug w ACDSee powodujący, że
podmienił on graficzną reprezentację niektórych skrótów windowsowych
korzystających z ICO. Gdy zainstalowałem inny program (najpierw IrfanView a
potem w jego miejsce lepszy Stone Image Viewer) - problem zniknął. Mam nadal
przeglądarkę graficzną skojarzoną z m.in. ICO a skróty wyglądają prawidłowo.
Tak więc kojarzenie przeglądarki z ICO nie było samo w sobie szkodliwe dla
systemu (jak sugerowałeś) lecz obecność ACDSee (wyłączenie skojarzenia z
ICO nie pomogło).
Post by Lord Vader
Edycja ikon w ACDSee
nie ma sensu, do przeglądania skojarzenie jest zbędne.
W takim przypadku enter na pliku graficznym innym niż ICO zrobi to co chcę -
otworzy przeglądarkę. Enter na ICO otworzy mi to czego nie chcę - edytor.
Jakie jest więc racjonalne uzasadnienie skojarzenia edytora z plikami ICO
skoro to marginalna operacja?
Lord Vader
2009-07-28 17:08:01 UTC
Dnia 28 lipiec o godz. 16:39, poplecznik Rebelii *Marek*
zeznał(a) podczas tortur:

<cut>

Całkowicie się nie rozumiemy.
1. Zmiana powiązań w plikach bezpośrednio wykorzystywanych przez system
MOZE powodowac problemy - nalezy wiec tego unikac (przyklad z plikiem exe)
i tylko to staramy się Tobie uswiadomic, inne pliki graficzne to inna
bajka.

2. Skojarzenie nie jest konieczne do przegladania pliku w programie, mozna
wiec sie bez tego spokojnie obejsc.

3. Kazdy ma swoje nawyki, nikt Tobie nie zabrania robic "po swojemu",
wskazujemy tylko blad w podejsciu - jak w przykladzie z plikiem exe -
wymuszenie otwierania takich plikow w edytorze hex mogloby spowodowac
niezly bigos, wtedy tez winilbys edytor hex?
Marek
2009-07-28 18:23:38 UTC
Macieju,
Post by Lord Vader
Całkowicie się nie rozumiemy.
Chyba to ma miejsce faktycznie.
Post by Lord Vader
1. Zmiana powiązań w plikach bezpośrednio wykorzystywanych przez system
MOZE powodowac problemy - nalezy wiec tego unikac (przyklad z plikiem exe)
To już abstrakcja. Odróżniam pliki wykonywalne od plików danych. Wyjaśnię,
że zajmowałem się tworzeniem aplikacji pod Windows kiedyś więc możemy
dyskutować bez użycia pisma obrazkowego :-) To Piotr porównał kojarzenie
plików graficznych z przeglądarką graficzną do kojarzenia EXE z IE lub PDF z
ACDSee czy jakoś tak. Nie traktuj tego jako moje intencje. Nigdy nie
zamierzałem kojarzyć ani EXE ani PDF z ACDSee. Być może piszesz to jako
przykład zasady tworzenia skojarzeń a nie intencji mojej. Jeśli to jest
przykład to ICO jest tak samo plikiem systemowym jak TXT (zobacz logi np).
Czy w związku z tym nie należy kojarzyć TXT z edytorem tekstowym innym niż
Notepad bo grozi to katastrofą? W jaki sposób może to zaszkodzić?

W odpowiedzi wyklucz element błędnego lub złośliwego działania skojarzonej
aplikacji. Np. nie bierz pod uwagę skojarzenia txt z aplikacją, która
sformatuje mi dysk wskutek uruchomienia. Rozmawiamy o kojarzeniu z POPRAWNIE
funkcjonującą przeglądarką graficzną.
Post by Lord Vader
i tylko to staramy się Tobie uswiadomic, inne pliki graficzne to inna
bajka.
A jaka jest różnica pomiędzy bajką JPG a bajką ICO?
Post by Lord Vader
2. Skojarzenie nie jest konieczne do przegladania pliku w programie, mozna
wiec sie bez tego spokojnie obejsc.
To wszyscy wiedzą - tak jak gwóździe butelką można wbijać. Też się da :-)
Dla mnie ważnym elementem pracy jest szybkość realizacji newralgicznych jej
elementów. Jednym z nich jest łatwość przeglądania grafiki gdyż tą czynność
mnóstwo razy dziennie powtarzam. Dlatego zwykły enter na pliku dla mnie jest
szybszy niż prawy klik->wyślij do->jakaś aplikacja i do tego powtórka
czynności gdy za daleko myszką zajadę i zamknie mi się menu. Enter trudno
jest spieprzyć :-)
Post by Lord Vader
3. Kazdy ma swoje nawyki, nikt Tobie nie zabrania robic "po swojemu",
Upodobania nie podlegają dyskusji :-)
Pliki wykonywalne to nie pliki danych. Zostawmy je w spokoju.
Lord Vader
2009-07-29 08:05:43 UTC
Dnia 28 lipiec o godz. 20:23, poplecznik Rebelii *Marek*
Post by Marek
Post by Lord Vader
1. Zmiana powiązań w plikach bezpośrednio wykorzystywanych przez system
MOZE powodowac problemy - nalezy wiec tego unikac (przyklad z plikiem exe)
To już abstrakcja. Odróżniam pliki wykonywalne od plików danych.
Ale pliki ikon mimo, ze są plikami danych a nie wykonywalnymi sa jednak
powiazane z dzialaniem systemu.
Post by Marek
To Piotr porównał kojarzenie
plików graficznych z przeglądarką graficzną do kojarzenia EXE z IE lub PDF z
ACDSee czy jakoś tak.
Nie plików graficznych w ogóle tylko ikon - starał się wyjaśnić to samo co
usiłuję ja :)
Post by Marek
[...]
Ale jesli skojarzysz plik log z aplikacja, ktora traktowac go bedzie jako
skrypt wykonywalny to mozesz sobie zrobic niezle kuku mimo, ze aplikacja
dzialac bedzie zupelnie poprawnie.
System wyswietla ikony uzywajac wewnetrznych procedur, i te procedury sa
wykorzystywane przy tworzeniu innych procedur, itd itd.
Zakłucając łańcuch w jednym miejscu, zawsze musisz się liczyć, że mogą
wystąpić dziwne objawy w innym miejscu.
Zauważ, że powiązanie ICO z ACDSee nie rozwaliło ci wszystkich skrótów,
tylko te zapisane w sposób "pośredni" przez system. Skróty odwołujące się
bezpośrednio do plików zawierających ikony działały poprawnie.
Post by Marek
Post by Lord Vader
i tylko to staramy się Tobie uswiadomic, inne pliki graficzne to inna
bajka.
A jaka jest różnica pomiędzy bajką JPG a bajką ICO?
Bajka JPG nie jest wykorzystywana bezposrednio przez system.
Zobacz w skojarzenia plików - jpg jest przypisany do jakiejs aplikacji, ico
- nie. Jakis cel mieli programisci M$ organizujac to w taki a nie inny
sposob. Przeciez mogli pliki ikon tez przypisac do przegladarki graficznej
tak jak inne pliki graficzne.
Post by Marek
Post by Lord Vader
[...]
Jest 100 innych sposobów na zrobienie tego równie szybko (przypisanie
skrótu czy przycisku/gestu myszy) bez koniecznosci kojarzenia.
Post by Marek
Post by Lord Vader
[...]
Ale pliki .ico tak jak .ani czy .ttf sa plikami wbudowanymi w dzialanie
systemu. Z grzebaniem w tego typu plikach zawsze trzeba zachowac
ostroznosc.
Marek
2009-07-30 08:44:29 UTC
Post by Lord Vader
Ale pliki ikon mimo, ze są plikami danych a nie wykonywalnymi sa jednak
powiazane z dzialaniem systemu.
Tak jak pliki TXT... czyli nie należy kojarzyć ich z notepadem bo grozi to
katastrofą (o tym piszesz poniżej)?
Gdy natomiast zabierzesz plikom EXE domyślną akcję jaką jest ich
uruchamianie to z pewnością funkcjonalność systemu ucierpi - niczego nie
uruchomisz, żadnej aplikacji. W przypadku plików danych - może zyskać tylko.
Post by Lord Vader
Nie plików graficznych w ogóle tylko ikon - starał się wyjaśnić to samo co
usiłuję ja :)
Ikony to też grafika. :-) Jak, Twoim zdaniem, skojarzenie ikon z np.
IrfanView szkodzi systemowi?
Post by Lord Vader
Ale jesli skojarzysz plik log z aplikacja, ktora traktowac go bedzie jako
skrypt wykonywalny to mozesz sobie zrobic niezle kuku mimo, ze aplikacja
dzialac bedzie zupelnie poprawnie.
Zapewniam Cię, że IrfanView nie wykona żadnej destrukcyjnej akcji na
systemie gdy skojarzysz go z ICO :-D Przynajmniej w/g ideologii działania
przeglądarek grafiki.
Post by Lord Vader
System wyswietla ikony uzywajac wewnetrznych procedur, i te procedury sa
wykorzystywane przy tworzeniu innych procedur, itd itd.
Przeglądarki nie powinny ingerować w procedury, tak jak to robił ACDSee
prawdopodobnie. Powinny jedynie łączyć dwuklik na pliku ze sobą.
Post by Lord Vader
Zakłucając łańcuch w jednym miejscu, zawsze musisz się liczyć, że mogą
wystąpić dziwne objawy w innym miejscu.
To nie jest zakłócanie ogniwa łańcucha tylko wskazanie na ogniwo w łańcuchu,
które ma być uruchomione z danym typem danych. Z tej informacji w rejestrze
system nie korzysta w inny sposób (mówię o HCR\.ico itp) jak tylko w
przypadku np. dwukliku czy entera na pliku danych. To tak jakbyś powiedział,
że podanie URL do strony WWW może zakłócić system. To nie URL zakłóca tylko
np złośliwe oprogramowanie, na które wskazuje URL.
Post by Lord Vader
Zauważ, że powiązanie ICO z ACDSee nie rozwaliło ci wszystkich skrótów,
tylko te zapisane w sposób "pośredni" przez system. Skróty odwołujące się
bezpośrednio do plików zawierających ikony działały poprawnie.
No bo ten program robi coś więcej niż powinien. Dlatego go wywaliłem. Inne
programy o identycznej funkcjonalności działają.
Post by Lord Vader
Bajka JPG nie jest wykorzystywana bezposrednio przez system.
Jak to nie? A obrazek, który pojawia się w trakcie ładowania Worda? :-)
Prawie każdego typu plik jest wykorzystywany przez system. Dojdzie Ci jakaś
poprawka i może okazać się, ze kolejne typy będą wykorzystywane. Żaden plik
nie jest "bezpieczny" w takim rozumowaniu i w związku z tym nie powinno
instalować się żadnych aplikacji?
Post by Lord Vader
[...]
I nie wiesz jaki ? Może taki, że nie oprogramowali w podglądzie Windows
funkcji wyświetlania plików w formacie ICO i w wielu innych formatach? :-D
Skojarzenie ICO z tym programem wyświetliłoby komunikat "brak podglądu" więc
marny byłby zysk z takiego skojarzenia.
Post by Lord Vader
Jest 100 innych sposobów na zrobienie tego równie szybko (przypisanie
skrótu czy przycisku/gestu myszy) bez koniecznosci kojarzenia.
Tak... robiłem coś takiego dla zabawy. Kółko zatoczone kursorem myszki coś
tam wywoływało. Gdy zrobiłem to w drugą stronę to jeszcze coś innego mi się
otwierało. A gdy w rynnę 5x zapukałem to piwo na moim biurku lądowało :-D A
tak na serio to mówisz teraz o upodobaniach a nie szkodliwym działaniu
skojarzeń.
Post by Lord Vader
Ale pliki .ico tak jak .ani czy .ttf sa plikami wbudowanymi w dzialanie
systemu. Z grzebaniem w tego typu plikach zawsze trzeba zachowac
ostroznosc.
Skojarzenie aplikacji z typem pliku nie jest tożsame z grzebaniem w nim. Nie
zamierzam kojarzyć plików graficznych z programem formatującym dysk tylko z
ich przeglądarką. Skupienie wzroku na ikonce nie zepsuje systemu :-)
Piotr Palusiński
2009-07-21 18:16:09 UTC
Post by Marek
Post by Piotr Palusiński
[...]
Jednak sam tego dokonałeś :->
"Na podstawie ikonki wiem z jaką aplikacją mi się plik otworzy", a tu
najważniejsze trzeba mieć oczy otwarte podczas instalacji i nie klepac na
oślep.
Marek
2009-07-21 21:59:09 UTC
Post by Piotr Palusiński
Jednak sam tego dokonałeś :->
"Na podstawie ikonki wiem z jaką aplikacją mi się plik otworzy", a tu
najważniejsze trzeba mieć oczy otwarte podczas instalacji i nie klepac na
oślep.
To nie tak. Przykładowo jpg, gif, png to pliki najczęściej spotykane w mojej
pracy. Mam do nich przypisaną tą samą ikonkę. Gdy zawieruszy się w ich
gąszczu plik SWF to łatwo mi go namierzyć jednym rzutem oka.
MichaelData
2009-07-20 22:34:07 UTC
Post by Marek
Mam pytanie z innej beczki: IfranView zastępuje swoją ikoną wszelkie
skojarzone z nim pliki.
Opcje>Ustawienia>rozszerzenia>rożne :)
--
MichaelData
Sygnaturka sponsorowana:
http://wpisz.sobie.pl
Marek
2009-07-20 23:16:12 UTC
Post by MichaelData
Opcje>Ustawienia>rozszerzenia>rożne :)
Tzn "inne" (other) ?
Jeśli o to chodzi to ta opcja nie jest opisana i nie wiem co tam wpisać. :-(
MichaelData
2009-07-21 00:06:12 UTC
www.ognik.com/irfan.jpg :>
--
MichaelData
Sygnaturka sponsorowana:
http://wpisz.sobie.pl
Marek
2009-07-21 10:32:22 UTC
Post by MichaelData
www.ognik.com/irfan.jpg :>
Dzięki :)
Zainstalowałem przed chwilą polską wersję językową aby to samo widzieć. A co
do ikonek ... to widziałem ten panel lecz odebrałem go bardziej jako żart
programisty niż jako temat naszej dyskusji. Wiem, że o gustach nie należy
dyskutować lecz zaryzykowałbym twierdzenie, że w/w ikonki w grupie wiekowej
odbiorców powyżej 10go roku życia będą negatywnie odbierane. W rejestrze
ustawiłem sobie reprezentację tych plików za pomocą jakiejś systemowej
ikonki i jest ok... przynajmniej do czasu zainstalowania kolejnej wersji
programu - wtedy szlag trafi mi te ustawienia i znów zobaczę zmasakrowane
psy w miejscu plików graficznych :-(
PK
2009-07-23 16:44:02 UTC
Post by Marek
Czy on czyta najbardziej wypasione PDFy również?
Instrukcja obslugi do auta ok 300 MB pdf - acrobat czyta i czyta i czyta i
czyta i mieli ..
Foxit - otwiera w ulamku sekundy i przechodzi do dowolnej strony tez w
ulamku.
Piotr Palusiński
2009-07-23 18:56:43 UTC
Post by PK
Post by Marek
[...]
Nie wspominając, że acrobat jest dziurawy jak sito.
Marek
2009-07-23 23:20:17 UTC
Post by PK
Instrukcja obslugi do auta ok 300 MB pdf - acrobat czyta i czyta i czyta i
czyta i mieli ..
Foxit - otwiera w ulamku sekundy i przechodzi do dowolnej strony tez w
ulamku.
Dziękuję Ci za opinię. Już mam ten program zainstalowany i faktycznie jest
tak jak piszesz. Drastycznie szybciej pracuje...
Piotr Palusiński
2009-07-19 13:22:21 UTC
Post by JoteR
[...]
Dokladnie to co pisałem wcześniej.
Post by Marek
[...]
Dokładnie tak, o czym napisałem w poprzednim poście. Szkoda, że nie miałem
tego linku wcześniej, bo odpowiedź miałbyś juz w pierwszym/drugim poście.
Post by Marek
[...]
To powoduje program ACDSee, który przywlaszcza sobie ikonki.
Uruchom Ccleanera, a powinien to naprawwić.
Marek
2009-07-19 14:14:49 UTC
Post by Piotr Palusiński
To powoduje program ACDSee, który przywlaszcza sobie ikonki.
Uruchom Ccleanera, a powinien to naprawwić.
Ok, to inaczej zrozumiałem Twoje intencje. Tak też zrobię.
Powiedz mi - czy wiesz w czym rzecz dlaczego skojarzenie ICO z programem (a
może o coś więcej chodzi?) powoduje zaprzestanie wyświetlania tych plików w
skrótach? Teoretycznie nie jest to logiczną konsekwencją. Skojarzenie
powinno jedynie uruchamiać właściwą aplikację przy podwójnym kliknięciu na
pliku danych. Nie powinno natomiast rzutować na to czy skrót weźmie obraz
ikonki z jego reprezentacji graficznej w eksplorerze zamiast z samego pliku
ICO.
Piotr Palusiński
2009-07-19 14:40:49 UTC
Post by Marek
Post by Piotr Palusiński
[...]
Tak jak już Ci napisałem, ACDSee powoduje przywlaszczanie ikonek do skrótów
wielu programów, oczywiście, jeśli podczas instalacji zaznaczyłeś te
skojarzenia, a z tego co opisujesz to dokladnie tak wykonałeś, więc nie dziw
sie, że masz teraz galimatias w prawidlowym wyświetlaniu ikonek. Powiem
więcej, jesli teraz odinstalujesz ACDSee, to ikonki bitmapowe (bmp, jpg, gif
itd.) będą miały ikonke domyślną tzn. bez żadnych napisow/przypisów - taka
ikonka niczyja.
Animka
2009-07-18 14:36:34 UTC
Post by Marek
No właśnie jest tak jak napisałem - chodzi mi o ikonkę Acrobat Readera a nie
plików PDF. Acrobat Reader to plik wykonywalny a PDF - plik danych - tak aby
uściślić o co mi chodzi.
Tu masz przykładowe 2 ustawienia (2 zdjęcia jedno pod drugim, kliknij,
żeby powiększyć) w Typach Plików i w IrfanView.
animka
Marek
2009-07-18 18:21:32 UTC
Tu masz przykładowe 2 ustawienia (2 zdjęcia jedno pod drugim, kliknij, żeby
powiększyć) w Typach Plików i w IrfanView.
http://img98.imageshack.us/i/icop.jpg/
Dzięki, ale nie pojąłem intencji :-(

Jeśli stworzę sobie plik xxx.ico to zyskuje on taką reprezentację graficzną
jak narzuca to ACDSee. To jest ok. Natomiast z niewiadomego powodu kilka
skrótów w menu start ma taką samą reprezentację graficzną jak w/w plik. W
dodatku właściwości "trefnego" skrótu mają wyszarzony przycisk "zmień
ikonę". Gdy usunę skrót i stworzę go na nowo ręcznie (do programu Acrobat
Reader) to ikonka jest poprawna. Ostatecznie mógłbym wszystkie skróty z
niewłaściwą ikonką usunąć i ręcznie stworzyć (poprzez "kopiuj" na programie
czy pliku pomocy i "wklej skrót" w menu start). Będzie to jednak obejściem
problemu a nie rozwiązaniem. Niedawno reinstalowałem system, zainstalowałem
wszystkie programy od zera i problem pojawił się znów.
Animka
2009-07-18 18:36:46 UTC
Post by Marek
[...]
To w Typach Plików ustaw tak jak Ci pokazałam na 2 obrazku. Niech ACDSE
nie otwiera ikon.
Zresztą może jakiś wirus siedzi u Ciebie na dysku.
animka
Marek
2009-07-19 10:23:09 UTC
To w Typach Plików ustaw tak jak Ci pokazałam na 2 obrazku. Niech ACDSE nie
otwiera ikon.
Ok, usunąłem skojarzenie ACDSee z ICO lecz nie bardzo rozumiem co miałoby to
dać. Nadal skrót do EXE Acrobata jest przekoszony.
Zresztą może jakiś wirus siedzi u Ciebie na dysku.
Mało prawdopodobne. Tak jak pisałem: zmieniały się komputery, wersje
oprogramowania (choć zestaw oprogramowania mniej więcej jest ten sam) lecz
kłopot z ikonkami od Readera i PGAdminIII wraz z jego dokumentacją zazwyczaj
rozlatuje się po krótkim czasie od momentu zainstalowania.
Marek
2009-07-19 10:34:44 UTC
Post by Marek
Nadal skrót do EXE Acrobata jest przekoszony.
Za szybko wysłałem wiadomość. Likwidacja skojarzenia ACDSee z ICO
zaskutkowała tym, że skrót do AR zmienił się na taką ikonkę jaką posiada
plik o nieznanym rozszerzeniu. Czyli jesteśmy blisko. Wygląda to tak jakby
Piotr Palusiński
2009-07-19 13:25:50 UTC
Post by Marek
Post by Marek
[...]
W końcu wykonałes to co pisałem w pierwszym poście.
Teraz dokonaj zmiany ikonki (opcja bedziej juz dostepna), lub wykonaj to w
rejestrze - klucz podawałem. Po ustawieniu usun plik IconCache.db.
Marek
2009-07-19 14:24:12 UTC
Post by Piotr Palusiński
W końcu wykonałes to co pisałem w pierwszym poście.
Teraz dokonaj zmiany ikonki (opcja bedziej juz dostepna), lub wykonaj to w
rejestrze - klucz podawałem. Po ustawieniu usun plik IconCache.db.
Ależ ja to zrobiłem! Pistaliśmy o tym. Te zmiany spowodowały tylko to, że
pliki PDF zyskały inną ikonkę choć miały do tej pory prawidłową. Na tym nie
zależało mi wcale.